onsdag 25 mars 2015

Att inreda med återbruk och loppis

Hos mig finns naturligtvis nyinköpta saker, men det är i minoritet. Hela mitt liv har jag tänkt i miljö- och återbrukstankar och det speglar sig i min inredning. Loppis, återbruk och re-design. Jag tänker att här under våren göra en serie om inredning med återbruk.

Rum inrett med återbruk.

Ofta har jag en bild framför mig vad det är jag vill ha och väntar tills jag hittar det på loppis eller andra ställen där de säljer återbruk. Ibland lyckas jag inte och handlar då något nytt. Eller som i bilden ovan har jag köpt en ny lampskärm för att kunna återanvända en gammal lampfot. Att använda sig av återbruk och sedan göra något personligt är kreativt känns bra på många sätt.

6 kommentarer:

  1. Återbruk är min melodi!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Kul att du tittade in på min blogg! Vad fin din nya blogg är. Och återbruk är toppen. Idag hade jag en utbildning på Röda Korset i Katrineholm. Passade på att fynda lite i deras butik, bla två stora krukor för 20:-/st :)

    SvaraRadera
  3. Javisst är det kul att re-designa. Lampan jättefin. Idag stod jag på loppisen över en packe fullkomligt underbara grytlappar i ljuva pastellfärger och tänkte att jag skulle vilja börja samla och sy ihop till ett överdrag, men det får vänta lite. Ser det inte riktigt framför mig ännu och skåpen är fulla, men det är roligt att pyssla.
    Tack för din fina kommentar och vilken möjlighet du har att göra intryck på ungdomarna. Hoppas de suger i sig som svampar.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Hej där! Vad roligt att du hittat min blogg och jag dig på det viset. Ja nästan hela vårt hem består av omvandlade loppisprylar. Återvinning är nog en livsstil vi delar. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag brukar också ha tankar och bilder av vad jag vill ha och med lite tålamod dyker det upp. Vid andra tillfällen hittar jag något jag bara måste ha för jag ser en möjlighet i någon pryl.
    Ha det fint!
    / RosMarie

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar! Så roligt att hitta till dig.
    Började titta runt här hemma hos mig och inser att det är inte mycket som är nyinköpt utav inredningssaker och möbler. Jag älskar att göra om saker och använda igen kanske på ett nytt sätt.
    Det ska bli roligt att läsa om ditt återbruk av inredning.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  6. Liksom du har jag återbruk som ledstjärna. Med åren kommer insikten att det man använder ska man vårda och allt man inte använder kan man skänka eller sälja. Det är så skönt att sortera och rensa. Som att kunna andas lättare liksom:)

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥