torsdag 26 mars 2015

Dags att plocka fram flugfångaren

Nu är det dags att plocka fram flugfångaren. Tycker egentligen inte att den har så stor effekt på landet när vi har hästar i närheten. Men det där surret på natten av en fluga när man ska sova... Hur irriterande är inte det?


Dekorativ och fin är den här gröna flugfångaren i glas. När solljuset skiner in genom fönstret på flugfångaren som står på pelarbordet får den en underbar grön lyster. Miljövänlig är den också. Tanken är att botten ska fyllas med en sockerlösning. Min erfarenhet är att fyller man botten med sockerlösning drar den även till sig getingar. Hur tänker du om det här? Hur gör du för att hålla borta flugor från sovrummet sommartid? 

2 kommentarer:

  1. Kul att du hittade till min blogg ;))...jag gillar också återbruk....men köper även nytt...
    Själv har jag en liten loppis här på gården...har inte öppet just nu, men när vårvärmen kommer tillbaka och det blir torrt ute så öppnar jag igen ;))...var i landet bor du ?...tänk om du bor nära mej, då skulle du kunna titta in i min loppis ;))...jag kallar den mini loppis för den är bara på 4 kvm, men jag har prylar utanför också...jag startade i fjol ;))....och har bara öppet när jag har tid...men det brukar vara nästan varje dag iaf ;))
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du gillar min blogg! Blir sååå glad ska du veta…
    Ja sommartid är det fönsternät som gäller, bor man på landet så gör man! Blir galen på att ha flugor i sovrummet, näe då kan man inte sova! Har aldrig testat en sån där flugfångare men det kanske man borde i sommar…
    Ha en fin kväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥