fredag 27 mars 2015

Överraskning

Denna fredag är Blommig fredags tema överraskning. Varje gång våren dyker upp känns det som en överraskning. Är det redan vår? En behaglig känsla och ett slags lyckorus över allt liv som sakta börjar gror i den bruna jorden. En färgskiftning i naturen från gråbruna nyanser till ljusgröna nyanser.



På de tidigt utsatt penséerna biter nattens kyla ganska hårt. Kronbladens vattendroppar har på morgonen inte riktigt frusit, utan är i fasen mellan vätska och is. Små runda vattenbollar. Ungefär som glaskulor. Vattenbubblorna är så klara och skarpa av kylan att kronbladen ser ut att vara klädd med diamanter. 


Vill du se de andras bilder och inlägg från Blommig fredag och överraskning - klicka på fotot nedan.
 Blommig fredag - Bland rosor och bladlöss

15 kommentarer:

  1. Underbart med "blommig fredag"! Här utanför fönstret VRÄKER snön ner.... deppigt värre!

    Ja, Vilhelmina är fantastiskt vackert! En riktig idyll för oss som älskar natur och friluftsliv med bra fiskevatten, nära fjäll och skog full av bär och svamp! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder, otroligt vackert! Här regnar det för fullt idag, så snart är snön borta.
    Ha en riktigt härlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fina bilder på iskalla vattendroppar!
    trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  4. Åh vilka underbara bilder!.Kul du hittade min blogg!..Älskar blommor o pelargoner (fast gubben är allergisk)MEN tyvärr vet o kommer jag inte ihåg namnet på den pelargonen! ..Trevlig helg../ Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej! tack för titten hos mig :) alltid kul med nya besök..skall kika runt lite hos dig,så passar på att önska dig en fin helg <3kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Tack för att du tittade in hos mig och lämnade en kommentar!
    Du har en fin blogg och jag tyckte om ditt sätt att beskriva saker - fina texter.
    Må så gott och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Tack för att du tittade in hos mig och lämnade en kommentar!
    Du har en fin blogg och jag tyckte om ditt sätt att beskriva saker - fina texter.
    Må så gott och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Fint fångade vattendroppar! Dina bilder andas vår och visst är det en härlig tid vi går tillmötes!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Härliga färger och vackert med glittret i alla droppar!

    SvaraRadera
  10. Ah.. precis när jag frågat såg jag din länk här :) Vackra, vackra droppar och en härlig färgexplosion.

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fina bilder - vad har du för objektiv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett standardobjektiv. I de här två bilderna har jag sedan beskurit så att vattendropparna kommer i fokus.

      Radera
  12. Men vilka fantastiskt vackra foton på dropparna! Visst blir man ödmjuk inför naturens skönhet och samtidigt så lycklig över att den (ibland) går att dokumentera!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥