tisdag 31 mars 2015

Påskvecka och nysnö

Jag blir lite lycklig av det här varannan-dags-vädret! Aprilvädret som är ömsom regn, sol, snö, hagel och blåst. De varma soliga dagarna är naturligtvis de bästa. Med aprilväder kommer också känslan att snart är det vår på riktigt då gröna blad börjar tittar upp ur jorden.


Det här året har jag ganska ofta unnat mig att ha färska tulpaner inomhus. Vardagslyx de mörka vintermånaderna. Nu är det bara att längta och vänta tills tulpanerna utomhus längst staketet tittar fram. 


Det som också gör den här årstiden så ljuvlig är att ljuset kommer åter. I förrgår på morgonen med sommartid blev det på hundarnas tidiga morgonpromenad ännu tydligare. Bor man som jag uppe i norra delen av landet så är det vid midvintersolståndet bara dagsljus ett par timmar mitt på dagen. Nu är vi går vi mot en ljusare årstid är det vid midsommar dagsljus hela dygnet. Jag älskar dessa ljusa vår- och sommarkvällar! Njuter av varenda sekund! Även vårdagar som idag då fötterna blir plaskblöta i skorna av all slask och hela naturen är vintervit som den finaste vinterdagen.

6 kommentarer:

  1. Åh det är verkligen fantastiskt när det blir ljusare. Det är verkligen fantastiskt med tulpaner.

    Ha en fantastisk dag

    SvaraRadera
  2. Ja aprilväder är ju aprilväder...men glad av det blir jag inte. Är nog lite otålig så här på våren, vill ha värme NU!!! Vackra bilder på våra älskade tulpaner.
    Ha en skön påskvecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. Fina tulpaner. Idag har vi också haft alla väder, men det har ändå blivit nån timme i trädgården.
    Önskar dig skön påsk
    Anette

    SvaraRadera
  4. Åh så fint med tulpaner...här har all snö som kom tinat bort...hoppas verkligen det inte kommer
    mera bara....jaa jag försöker njuta av varje minut ;)
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Ja så härligt det är när ljuset kommer åter, kan tänka mig att vårvintern i norr är väldigt speciell , så härligt efter den långa mörka vintern! Gillar också tulpaner , tyvärr får jag aldrig ha några kvar utomhus men inne på köksbordet kommer det vilda inte åt dem ;)
    Tack för din gulliga kommentar hos mig :) Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Visst blir man alltid på gott humör av en bukett tulpaner?! Ljuset är på gång och nu väntar en skön påsk...det är bara att njuta!
    GLAD PÅSK!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥