tisdag 24 mars 2015

Vårvintern är här och björnen vaknar

Det känns i luften... att vårvintern är här. Det doftar jord och värme. Fåglarna kvittrar och solen skiner. Snön har den där perfekta skaren som gör att det går att vandra rakt ut i skogen. Så fantastiskt härligt! Förra helgen visslande jag för ovanlighetens skull när jag var ute i skogen. Hörde på radion att björnarna vaknat till på djurparkerna.


Blåöga, Gokillen och Mysfarbrorn njuter i skogen.
Och börjar de vakna där så börjar de nog vakna i skogen med... rätt hungriga efter en vinter i björnide. Dessutom gick jag i skogen bakom huset som är en ung skog. Björnar trivs extra bra i ungskog. Genom att vissla gör jag björnen uppmärksam att jag finns i närheten så att den kan lufsa iväg istället för att vi ska stöta på varandra. Nu mötte vi som tur ingen björn utan fick njuta av en härlig eftermiddag i skogen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥