söndag 5 april 2015

Att bara vara nöjd

Idag är en sådan här dag då man vaknar och bara känner sig nöjd. Nöjd med... ja, allt! Du vet, man vaknar och allt känns bara på topp!


Äggkopp från farmor

En sån där dag då man sitter lite extra länge vid frukostbordet och bara njuter av att det är påsk och att jag är ledig. Strosar på där i köket. Egentligen har jag en hel del av fixa, men det får vänta en stund. 


En sådan där morgon då det är alldeles tyst. Bara hunden Blåöga som snarkar lite där han ligger. Det är ganska rofyllt att höra honom. Han mår gott.


För nu vill jag njuta, vara nöjd och trivas med att jag är jag. Jag hoppas att du också är nöjd och trivs över att du är du. Glad Påsk till dig!


Dukat med återbruk.

7 kommentarer:

  1. Glad Påsk, Helena!
    Finstämd text :) önskar dig en fortsatt skön dag!

    SvaraRadera
  2. Blev alldeles broderi-rita-sugen när jag såg det skira, slitna motivet på tallriken. Så vackert! Jag är också alldeles nöjd med en helt lugn morgon. Inga löften om att hjälpa andra, födelsdag och inköp avklarade. Bara vara, bara vara nöjd :)

    Ha en fortsatt härlig Påsk! Carina

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre sätt att börja dagen på än att sitta i lugn och ro vid frukostbordet väldigt länge. Den lyxen kan jag nu unna mig nästan varje dag. Ha en fin fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  4. Precis så är det här med. Är bara nöjd. Gör inget "vettigt" - skönt!
    Fin blogg förresten, har just hittat hit :-)
    birgitz.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Härligt att läsa om nöjdheten! Och Blåöga, ett så himla fint namn!

    Glad påsk till dig med. Kram.
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt, positivt påskinlägg! Ibland kan ju känslan av nöjdfullhet komma över en och då får man passa på att njuta allt man kan :)

    Glad Påsk!

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. De där dagarna är fantastiska. Dagar då allt bara stämmer;)
    Fantastisk fin äggkopp, ljuvlig färg den hade.

    Fin dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥