lördag 4 april 2015

Glad Påsk!

God Morgon alla fina! Så här vacker är min morgon. Solen tittar sakta fram bakom molnen med temperaturen på ett par minusgrader. En härlig morgonpromenad med hundarna på en fantastisk skare längst åkrarna. All den snö som kom i början på veckan och kalla nätter har gett ett bra promenadunderlag. Riktigt hård skare... knappt några fotavtryck när vi gick. Ungefär som att promenera på asfalt.


I takt med solens strålar som sakta börjar värma kvittrar fåglarna i morgonsolen. Hackspetten som slår näbben i något gammalt träd. På skaren finns gamla spår av några djur som igår kväll passerade. En helt sagolikt vacker vårmorgon i norra delen av landet.



Idag påskaftonsmorgonen - den traditionella påskäggsdagen blir det bara lite godis. Ett påskägg med godis som står framme. Några tomma påskägg från tidigare år. Lite blommor på bordet. 


En del jobbar och en del är ledig idag. Jag önskar dig en riktigt GLAD PÅSK där du är.


6 kommentarer:

  1. Heisann!

    Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Vakkert med ny snø og morgensol. Vi har også noen minusgrader nå - uten snø, men om litt stiger termometeret opp mot 15 +! Herlig påskevær.
    Vi er mye ute på turer eller har late timer på terrassen hjemme denne påska.
    Vanligvis er vi i Telemark, på Lia som har egen blogg!
    Ha fin påskeslutt og kos deg.
    PS Vi får valp om 4 uker, gleder oss! DS

    SvaraRadera
  2. Så vackert. Det där med snö, kyla och sol är ganska oslagbart. Vi bor onekligen i ett mycket vackert land.

    En härlig påsk önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Det så utrolig fredelig ut. En sånn tur må være sunt for sjela.

    Ha en fortsatt god påske!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Vilket väder att promenera i.
    Ordspråket du skrev hos mig, om att vänta in sin själ. Så vackert och så sant!
    Tack, det ska jag spara.

    Vacker dag till dig!

    SvaraRadera
  5. Klassiska ägg :) och innehållet ser klassiskt påskgodis-fint ut också! Önskar dig en fortsatt skön påskafton!

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni har det med snön, riktigt vackert! Fina ägg med godis i också! Önskar dig en fortsatt fin påsk!
    Gunilla

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥