lördag 11 april 2015

Idag tittar solen fram

Idag tittar solen fram... och försvinner ibland... men jag väljer att bara se de stunder när den är framme. Bakom varje regndroppen är det solsken. Jag väljer att se det positiva och glädjefyllda. En solig dag idag. Och allt är relativt! Efter storm och snöoväder så blir jag så lycklig av solstrålarna genom fönstret och det känns verkligen som en solskensdag.

Loppiskruka med påskliljor

Nu längtar jag tills jag kan ta ut påskliljorna ur deras loppiskrukor och gräva ner lökarna i rabatten. Kanske i morgon... Jag hoppas på det. Och tack för gratulationerna - gårdagen blev en bra dag även om inte vädret visade sin finaste sida.

13 kommentarer:

  1. Ja, precis! Ett riktigt norrländskt aprilväder är vad det är! Var bor du någonstans? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I det vackra Västerbotten! :-)

      Radera
  2. Solen kommer mer och mer. Så härligt att välja solen.
    Den tar det lugnt på sitt sätt känns det som.

    Här är det "vara inne och skapa-väder", det tar jag till vara på idag.
    Fin dag till dig!

    SvaraRadera
  3. I vårt avlånga land skiftar vädret väldigt just nu,
    men snart är ni kapp oss här i söder,
    med ljuset i varje fall :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ja, været svinger opp og ned. Da er det godt å ha slike muntre påskeliljer og vite at våren kommuner uansett vær:) Riktig god helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  5. När solen tittar fram är det som om allt blir vackrare! Så väl vi behöver solstrålarna... Grattis i efterskott! Jag är också en vädur:)

    Må så gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Efter regn kommer sol, så är det ju. Ibland behöver man bara påminnas.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Fast det är nästan synd att ta ur blommorna ur den fina "krukan". Ha en fin lördagskväll!!

    SvaraRadera
  8. Inte fattade jag att du fyllde år :) Det förstår jag ju nu - när jag läser inlägget med vetskapen! Så; Grattis i efterskott! Hoppas dagen blev bra :) och att din lördag är minst lika bra!

    SvaraRadera
  9. Jag grävde ner ett par stycken i dag, nu hade de blommat över inne..

    Då får man gratulera då , till ännu ett år!

    Ha de gott!
    Gunillla

    SvaraRadera
  10. Så olika väder vi har. Här i Skåne var det varmt och sol igår. Men idag skulle det vara lite sämre. Men ändå. Så har ni snö. Hoppas ni snart slipper snön. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Smart att gräva ner lökarna man haft inne ute! Det ska jag också börja göra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Grattis i efterskott! Hur "gammal" är du nu?
    I går hade vi helt fantastiskt väder här, var ute hela dagen ända till sen kväll, så underbart. I dag blåser det som bara den men solen tittar fram litegrann...
    Ha en bra dag!
    //www.baraanna.se

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥