lördag 25 april 2015

Lördag och förrådsröjning

Lördag - blåsig och kall med solsken. Kändes nästan som om vinden gick in i märgen när jag tog en lite längre tur med hundarna. Fy vilken snålblåst! Som en höstdag och en kopp choklad värmde skönt när man kom inomhus igen.


Idag har jag en riktigt förrådsröjningsdag. Vänder ut och in på allt. Ingenting som jag kan påstå tillhör de roligare sakerna. Men det finns en riktigt positiv sak - jag röjer ur - ordentligt!!!


Den här våren har gett mig ännu mer kreativitets energi. Jag är en person med mycket energi och just nu lite extra. Inspirerad av er bloggare och era fina kommentarer, underbara vänner och arbetskamrater. Extra roligt när man ser att nu börjar det också hända saker i rabatterna. Krokusarna är inte längre knoppar utan snart utblommade. Syrenen har fått små gröna knoppar och sälgen blommar för fullt.


Kreativitetsenergi får man också av inspirerande tidningar och det nya från igår - pinterest. Allt vackert samlat i en liten app. Och faktiskt att man får en hel del energi av att bli av med saker, att rensa ur. Många böcker har rensats ut. Böcker som bara står och samlar damm. Istället har jag sökt reda på mina inredningsböcker, några hantverksböcker och andra böcker med inspirerande fotografier. 

En inredningsbok har jag verkligen sökt och hittade den för ett par dagar sedan. Överlycklig! En bok som jag köpte för ca tio år sedan och som handlar om att inreda med färg. Den innehåller nio stycken paletter med kalla och varma färgskalor. Genom att inreda  kallt eller varmt och inom en palett skapas en fin harmoni. 


Jag får nog fortsätta röjningen i morgon, men ikväll när jag tar paus, ska jag njuta av palettboken. Börja skissa och drömma.

5 kommentarer:

  1. Härligt med palettboken och att drömma.....jag har inte så mycket energi för tillfället , har haft lite problem med ryggen, men jag kommer igen, hihi....var så säker ;))
    Ha en fin helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Härligt att bli inspirerad!
    Vi ska ta en tur till kolonin imorgon med några av barnen och röja lite i rabatterna och mysa!
    Kvälls kram till dig fining! :)

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag blev inspirerad av dig nu!
    Att fortsätta min rensning här hemma.
    Det ger bra energi!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Pinterest är så bra så mycket inspiration !!!
    Vilken härlig bok !! Med färgpalett i ... Att få ett hem i harmoni är vad vi alla önskar ..så det är en bok att titta efter :)
    Önskar dig en mysig söndag
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Det är väl härligt att få röja ur ordentligt! Koppen med choklad fick mig riktigt sugen på choklad till frukost! Så tror jag det får bli! Gomorron och ha en fin dag :-)

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥