onsdag 29 april 2015

Nu är jag avslöjad...

Nu är jag allt avslöjad! Och det går inte att neka. Bevisen finns där hur mycket jag än försöker säga att det inte är så. Kanske kan jag säga - Det är inte mitt fel.  Det är solljusets fel. Men det tror jag inte håller... ;-)


Vårsolen avslöjar att det finns damm där jag under den mörka delen av året inte sett att det varit dammigt. Nu är jag avslöjad att det inte så välstädat som jag trodde. Ett fint lager damm som ligger där och irriterar sikten i ögat. 

Glaskupol eller en glasklocka hittad på loppis

Visst är det märkligt att man känner sig lika avslöjad varenda vår när solljuset skiner in genom fönsterrutorna. Jag får nog ta en rejäl vårstädning!

15 kommentarer:

  1. Haha, underbart!
    Jag började igår och funderade på om jag varit blind hela vintern.
    Men sen tänkte jag att nej, jag har varit i vila och då får det bli dammigt.

    Kram till dig// Hannis

    SvaraRadera
  2. Mental uppfräschning det här med vårstädning.. : )

    SvaraRadera
  3. Hi hi hi det är samma sak här, jag försöker också blunda för dammet men det är nästan så att det är omöjligt... Men idag är det regn och rusk så idag syns inte dammet ;)
    Fin onsdag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Haha... känns igen... det där med dammet alltså :)
    Fint loppisfynd!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar om de söta djuren. Vilka fina bilder du tar. Jag låter bli att fotografera mitt damm, så tror jag inte att det finns. Prata om strutsar.../ Britt

    SvaraRadera
  6. Vill önska dig en trevlig Valborgshelg!

    SvaraRadera
  7. Avslöjade på så vis blir vi nog alla lite till mans/kvinns ;) Det är sunt att inte vara pedant :D

    SvaraRadera
  8. Här hemma behövs fönster göras rent! Kladdiga småfingrar är framme titt som tätt men jag ska erkänna att här finns det också damm.. tror det kommer hit när jag jobbar hehe

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Här hemma behövs fönster göras rent! Kladdiga småfingrar är framme titt som tätt men jag ska erkänna att här finns det också damm.. tror det kommer hit när jag jobbar hehe

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Hittade hit genom Anki's blogg.
    Haha.....Det är väl sånt här som kallas för....den nakna sanningen.
    Nu måste jag kolla runt lite i din fina blogg.
    Trevlig valborg från mig.

    SvaraRadera
  11. Samma här! Fönstren mot vägen har en tjock hinna av grått damm och smuts, jag borde verkligen putsa men andan har inte fallit på än och det är den som styr. Är helt i avsaknad av pliktkänsla när det gäller städning!

    SvaraRadera
  12. Sen jag köpte en strutsfjädervippa tycker jag det är roligt att damma... så mycket enklare, och dammfritt blir det!

    Glad Valborg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Haha tänk vad tydligt allt blir på våren ;)
    Damm som man inte ens märkt tidigare visar sig, och fönstrena som varit så bra ser man knappt ut igenom ;)
    Hoppas du får en underbar Valborg
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Angående dammet så har jag ett litet tips; öppna fönstren och fixa korsdrag och vips så är dammet borta.../Lillagummann

    SvaraRadera
  15. Ha ha :-D Jag kan bara hålla med! Här har vi damm överallt!! (och grus på golvet... det är kul med vår!)

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥