onsdag 8 april 2015

Påskens vårdagar

Tänkte idag visa lite bilder från påsken. Några naturbilder. Först måste jag börja med att tacka alla ni som hälsar på i min nyöppnande blogg och för alla fina och rara kommentar. Jag är helt överväldigad över så många besök och också otroligt glad för att ni tittar in här. Det värmer i massor! Ett stort tack till dig!


Påsken har bjudit på varierande väder. Hela tiden med känslan av vår. Jag är lyckligt lottad som får ha naturen så nära inpå mig. Variationer under året och dygnet blir så påtagligt. Bara en sådan sak att vi inte har några gatlyktor längst vägen utan nattens mörker sveper in. Här är några foton från påsken här hos mig på landet.

Natten kommer på sista rastningen med hundarna.

Vårtecken en mulen dag.

Videkissarna är ett säkert våretecken.

Annandagens blå timme.

Skymningsljus.

Fjolårets vissna växter.

Förra sommarens växter.

Tidig tisdagsmorgon i strålande sol.

Strålande sol på morgonpromenaden.

Naturen vaknar.

6 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Visst är det en förmån att få leva nära naturen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder, så härligt. Visst är det ljuvligt att bo med naturen så nära inpå. Jag känner tacksamhet var dag för det;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, och fina vofsingar.
    Och fin onsdag önskar jag er!

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder! Bästa tiden är nu ... nu när det nästan är vår och man anar alla sköna ljusa dagar :)

    SvaraRadera
  5. Mmmmm, njutabara bilder! Otroligt ljus och visst är det speciellt utan gatlyse. Vi har en lykta i vår ände av byn, men åt andra hållet råder mörkret. Blå bilden magisk och gosiga vovvar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Javisst är det härligt med naturen
    Fina hundar du har,
    de gör ju att man verkligen kommer ut flera gånger om dagen, det är bra :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥