fredag 3 april 2015

Påskpynt på loppisfynd

Jag måste erkänna att jag inte påskpyntar särskilt mycket! Lite gula blommor, ett påskris, några påskägg och ljus det kommer fram, men mer blir det inte.


Vid öppna spisen har jag ställt en keramikvas på golvet och satt lite påskris i. Keramikvasen hittade jag på en loppis. Handgjord av någon som inte ville ha kvar den. Originell i formen och lite så där fulsnygg. Tillräckligt stor för att rymma påskris i.


Keramikvas från loppis.


För ett par helger sedan gjorde jag en vända på några loppisar och hittade den här koppen... eller är det en potta?! Vet faktiskt inte, men när jag såg den med sina dryga decimeter i omkrets tänkte jag att den där blir perfekt att använda som blomkruka. Så några små påskliljor har fått göra sig hemmastadd här. Jag önskar dig en riktig fin långfredagskväll! Här tittar solen så den ska jag njuta av!


6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt påskpyntat det du gjort! Tycker vasen var helt fantastisk! :) Hade en stor för länge sedan som var äggformad, som jag alltid hade påskris i, men den gick sönder i senaste flytten! Måste nog leta efter en ny! Glad Påsk! :) Mia

    SvaraRadera
  2. Jag pyntar inte heller så mycket till påsk men det finns ju lite roligt så här års ändå - ris och lökväxter, så det är det jag satsar på. Måste bara säga att ditt loppisfynd på första bilden är jättefin! Det är sånt som jag hoppas hitta men sällan gör. Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Det var to hyggelige påskeoppsatser.

    SvaraRadera
  4. Man blir så glad av allt det gula, tycker jag!

    Hoppas du får en trevlig helg!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. vilken fin keramikvas...jag önskar dej en toppenfin Påsk helg !
    Hoppas vädret blir fint och att du får äta mycket påsk godis, hihi
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Det var en rejäl kopp, som gjord att ha lökar i.
    Glad påsk
    Anette

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥