måndag 13 april 2015

Tacksamhet - Hyllning till de små sakerna

Den här veckans tacksamhetsglimtar går till de små sakerna i tillvaron.
Detta är en hyllning till de små sakerna, "gör-och-glöm"-sakerna, dessa "äsch, det-var-väl-ingenting"-sakerna. Saker som gör det värt att kämpa på. /Okänd
Som igår då min Dr Westerlunds började blomma. För första gången!!! En liten liten blomma som inte riktigt har slagit ut helt, men som gör att jag glömmer alla år då jag längtat efter att få en enda liten knopp med denna pelargon. Och det bästa av allt är att den har fyra hängen med blomknoppar.


Här är några av veckans ljusglimtar jag är tacksam över:

Pelargonen Dr Westerlunds börjar blomma
Gräsmattan börjar skymta under snön
Att det finns elektricitet
Att jag har naturen nära mig
De första flugorna som vaknat
Födelsedagsfirande
Tid i veckan att reflektera och vara kreativ
Vårtecken som videkissar och gröna grässtrån i den ännu bruna gräsytorna som visar sig
Fågelkvitter
Aprilväder

Vill du vara med i utmaningen Tacksamhet eller se vad andra har skrivit? - Klicka här!


6 kommentarer:

  1. Underbara ljusglimtar och jag skrattade när jag såg att du skrev dom första flugorna vaknat hihi helt underbart att se det positivt hihi
    Önskar dig en bra start på veckan
    KRAM Sanna

    SvaraRadera
  2. Och nu känner jag en stor tacksamhet till DIG! Jag hade ingen aning om att den blomman heter ''Dr Westerlund''.. jag har undrat såå länge, frågat mamma men är ju så dålig på att förklara saker! ;-) Min mormor (och morfar) hade massor av dessa när jag var liten. Jag gick jämt runt och gnugga på dem.. :-) Sen dog min mormor tyvärr för några år sedan, och min morfar är inte så bra på blommor så de finns inte kvar... ;-)

    Så, stort Tack! ♥

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  3. Ler åt flugorna och elektricitet :) Tänk så mycket vardagligt man glömmer uppskatta.
    Önskar dig en fin fortsättning på nya veckan!

    SvaraRadera
  4. Alla de där vårtecknen som gör att både man själv och allt annat vaknar till liv igen, det är något att vara tacksam över!

    SvaraRadera
  5. Vet inte om den dagen kommer som jag kommer uppskatta flugor :) Annars tycker jag mycket om alla små saker på din lista. Gäller att uppskatta både stort och smått. Vad roligt med din pelargon :)

    SvaraRadera
  6. wow fantastiskt tålamod du har ! jag hade nog släcker slängt en sån blomma ....aldrig trott jag skulle klara den :) Kram Anna

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥