måndag 27 april 2015

Tacksamhet - Vänskap

Den här veckan blir min tacksamhet extra riktad till fina vänner. Visst är det en härlig känsla med de där vännerna som när man träffas har tiden en märklig förmåga att försvinna... Man pratar, skrattar, gråter, fnissar, känner gemenskap och värme.

En gåva från en vän

Vänskap är ett ord som - om man så bara ser det skrivet - värmer i hjärtat!/ Augustine Birrell


Den här veckans tacksamhetsglimtar är;
Fina vänner
Ett par fina arbetskamrater 
Familjen
En lunch där vänskapen berörde och rörde
Mycket skratt på jobbet
Höstens nya utmaning
Projektplaneringar
Årets första humla
Sälgen som blommar
Återfunnen inredningsbok

Vill du vara med i utmaningen Tacksamhet eller se vad andra har skrivit? - Klicka här!

11 kommentarer:

  1. Härlig lista över och med riktiga vänner !!!
    Skratt förlänger livet, så att ha ett arbete där du skrattar ofta måste vara bäst :)
    Humlan har jag inte än sett..men då är det verkligen på väg mot sommaren..härligt
    Önskar det en härlig start på ny vecka med nya möjligheter
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Vänner, de bästa.
    Det är lycka att dela livet med människor man väljer.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja vänner betyder mycket! Jag är så tacksam över mina! Samtidigt som en av mina vänner är en energitjuv som jag inte vet hur jag ska hantera...
    Och alla vårtecken är så välkomna! Ha en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  4. Det där med tacksamhet. Jag känner det varje dag, tacksamhet över vännen, barnen, mannen livet. Det är mycket att glädjas över bara man tittar åt rätt håll. Fin start på veckan till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Jätte fin lista!
    Kan bara hålla med om att riktiga vänner är det bästa man kan ha i sitt liv!

    SvaraRadera
  6. Fina rader och vackra bilder till det :)
    Vänner - det kan man inte vara nog tacksam för!

    SvaraRadera
  7. Det andas glädje och tacksamhet över dina ord och bilder.
    Ja vänner ska man vara rädd om.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag är tacksam när jag kan vara vän med mig själv. Det är ett rent sjå för mig att hålla sams med mig själv. Huvudet säger ett men kroppen säger ifrån. Och så tvärtom, kroppen vill men inte huvudet. Nu har jag haft ett par riktigt braiga dagar, så pass att jag nästan inte känt igen mig själv.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  9. Vänskap är det finaste som finns. Man behöver inte ha många vänner, men några som alltid finns där.

    SvaraRadera
  10. Va härligt med en lista över tacksamhet. De måste jag titta mer på. Alla behöver vi plocka fram de vi är tacksamma för. Mycket oftare än vad vi gör. Kram

    SvaraRadera
  11. Va härligt med en tacksamhet lista. De måste jag titta närmare på. Vi borde alla lyfta fram de. Mycket oftare än vi gör. Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥