onsdag 15 april 2015

Vacker frukostdekoration

Det här låter kanske lite knasigt, men med åren uppskattar jag allt mer det lilla... inte det storslagna... utan detaljerna i tillvaron. Att fånga ögonblicken! Ännu mer sedan min systemkamera kom till min värld för ett år sedan. Jag hade min mobilkamera, men plötsligt kunde jag fånga än fler detaljer och återuppleva dem på ett annat sätt... ungefär som med ett förstoringsglas... det fanns något som jag inte riktigt hade sett tidigare. Nya detaljer och fler nyanser.


Nu försöker jag lära mig fånga en känsla i bild. Svårt, lärorikt, skapande och framförallt så kreativt. Och jag känner tacksamhet till min kamera - för har den visat hur mycket jag behöver vara kreativ och skapande, något som var min intressevärld innan den blev väldigt teoretisk. 

Två återbrukade tallrikar från loppis. Gröna Anna och en vit liten assiett.

Allt mitt återbrukande under alla år får åter ett nytt utrymme... inte bara till vardags utan även i ett kreativt skapande i en känsla... i ett foto... Tidigare försökte jag fånga den här känslan i akvareller... nu i bild... Här i en vacker frukostdekoration.

14 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jätte fina bilder...
    Jag älskar också att fotografera. Har alltid gjort.
    Och dom du säger. Det blev så mycket roligare med en system kamera.
    Jag har dock lyckats förlägga laddaren och har letat som en tok här hemma de senare veckorna.
    Ha en jätte fin dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Inte alls knasigt. För mig är det, det stora i just det lilla det som är njutningen.
    För det är sånt jag kommer ihåg.
    Som en vacker tallrik en helt vanlig måndag till en helt vanlig falukorvsmiddag,
    jag njuter mera av det än en storslagen dukning en lördag.

    Visst är kreativiteten underbar.
    Den nedersta bilden är underbar! Vackra nyanser.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott förresten! :)

    SvaraRadera
  4. Knasigt? Nej :) Klokt? Ja!
    Du tar väldigt fina bilder. Konstnärens öga - det är vad du har!

    SvaraRadera
  5. Låter väldigt klokt. Det är det lilla som gör allt. Även det storslagna.
    Fina bilder du tar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt klokt. Det är det lilla som gör allt. Även det storslagna.
    Fina bilder du tar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Foto är också konst. Verkligen på tiden att det anses som det. Ett foto kan vara som den vackraste tavla, vilket du också visar. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder du har tagit och man får nog en annan syn med åren. Njuter mer av det lilla. Det är samma för mej, tycker så mycket om att fota och att lära mej mer.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Så vackert. Tycker du har lyckats fånga en känsla riktigt bra. Jag blir supersugen på kiwi ;)
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Verkligen fina bilder du bjuder på. Och visdomsord...Jag har också en dröm om att försöka mig på ta detaljerade foton...kanske jag vågar någon gång...har inte trott att jag kan....men med åldern kan man ju ändra sig.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  11. SÅ sugen man blir på kiwi när man ser dina fina bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Fantastisk vackra bilder !!!
    Man ser att du har det konstnärliga i dig :)
    Hoppas du haft en mysig onsdag
    Kram Sanna

    SvaraRadera

  13. Att uppskatta det lilla är en stor konst :)
    Väldigt fin och god frukostdekoration.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Fint! Ja, det lilla ska inte underskattas.
    Funderar ibland på en riktig kamera, men jag gillar enkelheten och tillgängligheten med min mobilkamera.

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥