lördag 23 maj 2015

Lilla hjärtat

Mitt lilla hjärta! Jag fick en frågan om hur det gått med provsvaren och tänkte att kanske ska jag berätta lite. Den här gången är det inte min unika hund Blåöga utan mitt lilla hjärta, Kloker eller Gokillen som vi också kallar honom som är sjuk.


Nya provsvar kom i veckan där medicineringen haft liten positiv effekt på blodstatusen, men fortfarande dåliga värden. Det är som jag förstår inget han kan bli frisk ifrån, men medicinering, om stjärnorna är med oss,  kan förbättra tillståndet så att han kan må ganska bra. Det här är en underbar hund. Haft sex hundar i mitt liv, men ingen har varit så kommunikativ som han. Han kan berätta vad han vill och följer mig hela tiden. Var jag än är så finns han vid mina fötter. Vi får mycket beröm hos veterinären. Jag för att han är så 'handlad' det vill säga en hund som är mycket van att bli hanterad och då går undersökningarna bra att genomföra. Gokillen för att han är så lugn, tillmötesgående och trygg. Han utgår från att de vill hans bästa. Medicineringen är ändrad och nya prover ska tas om två veckor.

Han är din vän och partner, din beskyddare och din hund. Du hans liv, hans kärlek, hans ledare. Han kommer att förbli dig trogen tills hans hjärta har slagit sitt sista slag./Okänd

14 kommentarer:

  1. Fint skrivet av Okänd !!......verkar vara en fin hund du har ;))
    Idag är det kallt , har nyss kommit en regnskur, men nu skiner solen igen...men det är kyligt!!!
    Tror inte jag öppnar loppisen idag....det var egentligen meningen. Det kommer att komma mer bilder från butiken så håll utkik ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hoppet, ska man alltid bära, så långt det bara är möjligt ♥

    Kram

    SvaraRadera
  3. Måste kännas skönt att höra att medicineringen i alla fall visar något positivt!
    Det gör så ont i hjärtat när man inte kan hjälpa dom små liven. ♡
    Hoppas ni haft en härlig dag! :)
    Jag mår bättre och har äntligen varit på kolonin och fått gräva lite!
    Stor kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Fint citat!
    Skönt att det går att hålla stången med medicinering i alla fall - även om det inte är önskescenariot!

    SvaraRadera
  5. Åh nu började jag nästan gråta när jag läste de sista raderna. Vi har också haft en del hundar men Cecar som vi har nu, han är en fantastisk personlighet och så otroligt snäll. Han är 10 år nu så nästa vecka har jag bokat in en tid hos veterinären för en hälsokoll. Allt för de där små liven...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin beskrivning av din fina hund och eran speciella relation. Tänk ändå att det finns medicinering att tillgå när det blir så här. Fin bild på fin vän. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra koppar, fat och gamla böcker.. Så mycket finare än dagens nyproducerade, tycker jag.. :-) Hoppas ni får ha kvar er lilla kille så länge det går, och så länge han orkar! ♥

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  8. Den där maktlösheten när det gäller våra djur...
    Jag håller tummar och tår för din flock!
    Att det ska bli bra!

    SvaraRadera
  9. Naw,finaste Lill ♡-at ...
    /Nooospuss

    SvaraRadera
  10. Så söt han är! Hoppas att allt går bra med prover osv!
    Ha det gott, Ann

    SvaraRadera
  11. Hoppas att det bara blir bättre och bättre med lilla sötnosen !!!
    Hoppas att du haft en mysig helg
    Kram

    SvaraRadera
  12. Lilla hjärtat. Jag hoppas och håller tummarna att han bara blir bättre och bättre.
    Fin vecka önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Stackars liten, håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  14. Hoppas du får behålla din lille goe kille länge än. Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥