tisdag 26 maj 2015

Lite gult i rabatten

Visst är det förunderligt att även om naturen är köldslagen så tittar växtligheten sakta fram?! Naturens kraft!


Till och med på ställen där det knappt finns jord. Andra gånger får man kämpa och gör allt för att växterna ska växa där man vill - och då går det inte alls... ;-) 


Den här rabattens ska jag gräva om i sommar igen. Den är formad till en rund kulle, men all jord tycks rasa nedåt. Jag ska gräva om, fylla på jord och rensa bort växter jag inte vill ha kvar. Den här gula växten ska jag njuta av innan jag startar projekt rabattgrävning. Växten fanns på gården när jag började vara här. Vet inte riktigt vad den heter. Vet du namnet på den här perennen som växer nära marken?


Jag måste erkänna att jag är lite less på kylan och regnet. Gläds extra mycket åt de blomster som börjat blomma och gräset som nu är grönt. 

4 kommentarer:

  1. Just nu sitter jag på en parkbänk och njuter av solen!
    Får passa på när den är framme! :)
    Tyvärr vet jag inte heller vad den heter!
    Hoppas någon annan vet.
    Ha en fin kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja, och en del växter är riktiga överlevare... medan andra kan vara kinkiga typer.
    Hoppas någon vet namnet på denna, för väldigt fin är den.
    Ja, och hoppas också på sol och värme... (här i Malmö råder idag minst sagt växlande väderlek).
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Ja nog är man less på kylan nu...får verkligen hoppas det snart blir varmt. Nej naturens kraft går inte stoppa, inte heller ogräsets kraft! Friherren kämpar med en rabatt som vi misskött och som blivit riktigt tråkig. Får se om det blir några växter kvar...
    Ha en fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  4. Åh,sååå vackert .......
    /Kram från mig denna ☼-iga dag!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥