onsdag 6 maj 2015

Livets skörhet

Ibland har man saker på känn. Man bara vet att något är fel, men det är svårt att ta på. Oron finns där och nästa stund tänker man att det var nog bara tillfälligt. Orostillfällena kommer allt tätare och frågorna blir fler. Sedan kommer det där samtalet som bekräftar det man anat och luften går plötsligt ur. Tänkar att livet är så skört.


Glaset som står där med kronblad går mitt-i-tu. Innehållet ramlar ur. Huvudet blir tomt och tankarna irrar. Försöker samla ihop mig, men det är svårt. Samtalet som idag kom bekräftade mina farhågor att en av mina hundar är sjuk och prognosen känns tuff. En familjemedlem och mitt hjärta blöder. En del i att vara hundägare. En del av livet. Den tuffa och smärtsamma delen av livet. 

11 kommentarer:

  1. Å vad ledsamt att höra Helena :-( Varma tankar!

    SvaraRadera
  2. Åh!
    Fina du, vad jag önskar att du inte hade behövt få det beskedet.
    Förstår att det gör ont.
    Varma tankar och en mjuk kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Men gumman.
    Håller tummarna för att er att det går bra! ♡
    Mina tankar er med er!
    Stor varm kram till dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Ingen vill ha ett sånt besked om en familjemedlem så ledsen för din skull, önskar verkligen att du sluppit få det beskedet, förstår att det gör ont
    Stor energikram och varma tankar till dig finaste

    SvaraRadera
  5. Så ledsamt att läsa. Jag förstår din oro. Min lille Santos fick somna in för drygt 2 veckor sedan. Det är tufft när ens älsklingar blir sjuka. Jag tänker på dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Beklagar och känner med dig! Tog ju bort en katt nyligen så förstår dina känslor. Dessutom dog min gamla mormor igår... Stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  7. Nej vad tråkigt! Jag förstår verkligen din känsla!
    Vi fick låta vår hund somna in för snart 1,5 år sedan pga sjukdom men hon var sjuk hela sitt liv så det blev många veterinärbesök och mycket oro!
    Hoppas allt löser sig till det bästa trots det dystra beskedet!
    Varma kramar
    Maria

    SvaraRadera
  8. Kramar om & det känns i mtt ♡-a ....
    Håller tummar för din Pälskling!

    SvaraRadera
  9. Usch och fy både för känslan i kroppen och beskedet:(.

    SvaraRadera
  10. Nej så tråkigt besked... Hoppas beskedet kom i tid så att det finns hopp om hjälp..
    Ha en fin fredag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Usch vad ledsamt, förstår hur det kan kännas för vi var där med vår hund för många år sedan. De är familjemedlemmar och vi bryr oss så mycket om dem. Tänker på er!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥