måndag 4 maj 2015

Tacksamhet - våren är här

Idag känner jag mig extra tacksam över förra veckans alla vårtecken och alla trevliga kvällar med vänner och bekanta. En vecka fylld av små och stora glädjeämnen.


Egentligen skulle man kunna vara ute hela dagarna och bara fotografera. Flugorna som surrar och tussilago i backen. Eller alla vilda djur som nu rör sig mer än vanligt i jakten på en partner.

Tjäderhöna på Valborgsmässoafton

Våren är egentligen lite smärtsam. Man längtar så förtvivlat efter sol och värme. Sedan kommer alla bakslag med aprilväder och kyliga dagar. Egentligen något att vara tacksam över för då vet man att det faktiskt är vår här i norra landsänden.


Javisst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka?/Karin Boye

Den här veckan är några ljusglimtar:
De två tjäderhönorna på vägen
Knoppar som brister till små gröna öron
Rabarberplantan som jag fick i höstas har nu börjat visa sig
Underbara kvällar med vänner och bekanta
Mycket skratt och humoristiska samtal
En fin barndomsvän
Sovmorgon
En ny bok om fotografering
En lyckad impulsbjudning av vad kylskåpet hade att bjuda på
Mitt nya teleobjektiv

Vill du vara med i Eva Trillians utmaningen Tacksamhet eller se vad andra har skrivit? - Klicka här!

16 kommentarer:

  1. Vänner skratt barndomsminnen, tjädrar och en massa vackra foton och en underbar lista om saker att vara tacksam för ❤️
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Ser att ni har lite snö, det var ett tag sen här.
    Jättefint foto på tussilagon och tjäderhönan.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder!! Dom förmedlar en känsla..Och det är så sant det du skriver om våren.Och mycke har man att vara tacksam för, i det dagliga livet.
    Ha en fortsatt fin början på denna majvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Så fint skrivit om tacksamhet, att se det stora i det lilla och njuta av livet.
    Nu ska jag kika vidare i din trevliga blogg. Kul att du hittade mig, så jag hittade dig!
    Kram Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  5. Jaa, sån är tacksamheten.
    Det stora, i det lilla.
    Dina bilder, är såå fina :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var en lång och härlig lista över saker att vara tacksam över - härligt!
    Och tussilago... Finns det något ljuvligare? I alla fall en av favoriterna om våren!
    Önskar dig en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. Så fint skrivet om vad du har att vara tacksam över... en härlig och lång lista... underbart!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Låter som en underbar vecka! :)
    Hoppas denna blir minst lika bra!
    Stor kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Våren drar sig sakta men säkert norröver :) Vårväntans sköna tider!

    SvaraRadera
  10. Här växlar vädret som det ska nu i maj och april. Sol igår och regn idag. Jag är tacksam över att få bo mitt i våren och att vår ved hann bli klar igår i solskenet. Idag har jag köpt nya kuddar till soffan så det blev så fint. Mycket att vara tacksam för alltså!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  11. Bra att tänka ur tacksamhetsperpektivet då och då. Det kan vara lätt att fastna i negativa tankar. Vad fin knoppbilden var och visst kan våren vara smärtsam, för många är den en mycket jobbigare tid än hösten.

    SvaraRadera
  12. Våren är ju bara så vacker. Precis som du önskar jag att man kunde få vara ute och fotografera hela dagarna. Jag skulle kunna tänka mig att varva med lite trädgårdsarbete också.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Våren är ju bara så vacker. Precis som du önskar jag att man kunde få vara ute och fotografera hela dagarna. Jag skulle kunna tänka mig att varva med lite trädgårdsarbete också.

    Ha det gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Roligt med nytt objektiv. Många fina bilder och mycket fint i din lista! Vänner och skratt är viktiga saker. Lätt att glömma skratta ibland. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  15. Det är fint med tacksamhetskänslor.
    Och jag håller med om våren. Vacker, smärtsam och alldeles underbar i ett virrvarr.

    Jag skulle helst vilja vara ledig och bara måla jag.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Vackert inlägg om tacksamhet.
    Tänk så viktigt det är att stanna upp och bara vara................många bara rusar på och hinner nog aldrig känna tacksamhet!
    Våren är ju en ljuvlig tid, tyvärr vill man ju hinna med så mycket och dagarna går så fort.

    Härliga bilder du visar.

    Ha en fin vecka,
    kram Anneli

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥