lördag 6 juni 2015

Bara några...

Idag är det Sveriges nationaldag! Den här dagen har också en annan betydelse för mig - för många år sedan gick jag ut grundskolan just denna dag.


Igår blev första sommarmiddagen utomhus. I vinterjacka!!! Men ändå... :-)  Kommer ingen värme får jag ordna den själv. ;-)

En skål som jag återbrukat

I januari så slumpade det sig så att jag slutade äta godis och saker med vitt socker. Tror att det är bra för hälsan att minska det vita sockret av olika skäl. I och med det blev det också lite mindre snacks. Mindre socker i kroppen gjorde att suget efter något gott minskade. Och därmed också snacksen. Inget egentligen tänkt - det bara blev så. I går kväll kom dock en snacksskål fram i väntan på maten.

Mysfarbrorn

Inte bara jag tyckte att några snacks skulle vara gott. Även Mysfarbrorn och Blåöga såg med längtansfull blick på skålen. Jag undrar vad det är i ostkrokar och liknande snacks som gör hundar helt tokiga. Alla mina sex hundar som jag haft har släppt allt de lärt sig bara för att få tag på en av dessa krokar. 

Blåöga och Mysfarbrorn - bara några... Snälla matte!
Okej då - bara några. :-)

När de faktiskt bara tittar i skålen och inte rör. Blicken trånande och det rinner i mungipan... Då kan jag inte säga nej. Men först lite träning och sedan en belöning. 

Ta vara på vår nationaldag. Här ska idag fixas inför studenttider. 

Det här är min tolkning av Fröken fotos fotoutmaningen Bara några. Vill du vara med eller se andras tolkningar? - Klicka här!

13 kommentarer:

  1. Haha, underbara fyrbenta! Undrar också vad det är med just snacks med ost i...
    Pälsbollen blir som galen när sånt finns framme.

    Bra att du trollar fram värmen på eget sätt.
    Väntan på solen känns lite lång nu.

    Kram och tack för dina fina rader hos mig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Gratulerer så masse med dagen! Og bildene var bare så flotte. Jeg elsker ostbågar (eller ostepop som vi sier) i alle former og fasonger, og burde nok helt sikkert kutte ut både godis og snacks. Men det er ikke så lett...

    SvaraRadera
  3. Middag har vi inte ätit ute än, känns verkligen inte rätt att inte ha gjort det men det är risk att maten blåser bort. Picnic har vi ofta ute då vi kryper ner i någon lugn vrå, det är fint och allt blir så gogtt när man är ute och äter.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så söta klart dom Vill smaka :)
    Hoppas du haft en mysig nationaldag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har också slutat eller ialla fall minskat betydligt på sockret. Ganska märkligt hur suget faktiskt försvinner med tiden. Jag gör lite fikabröd med mandelmjöl och minimalt med socker och det är väldigt gott. Eller chokladbollar av nötter, havregryn m.m. Finns många andra alternativ och det går att ha mycket mindre socker än som står i recept.
    Lycka till med studentfiranden.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  6. Naw...Sååå söta de är "voffsen" ♡ ...
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka sötnosar, det klart att de ska få smaka! Fin dag till dig! Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Vilka sötnosar! ♡
    Förstår precis vad du menar.
    Ett tag åt jag bara lchf. Och den viktigaste förändringen i kroppen som jag regerade på var sockersuget som försvann och att blodsocker nivån höll sig på en jämn nivå.
    Men nu är jag tillbaka i sockerträsket igen! ;)
    Hoppas dagen varit bra och att veckan som kommer blir solig, varm och skön hos dig! :)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Gud så söta dom är när dom ligger där och "tittar" på ostbågarna ;))...vi har en siames katt som är tokig i ostbågar och popcorn !!...lite udda kan tyckas, haha...
    Ha en fin kväll !!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  10. När du fotar snacks blir man ju sugen :) Du borde nog få lite rabatt på snacksen när du gör så bra reklam ;) Ok - utan firmanamn, men ändå! Fina bilder, och suget är ett faktum!
    Önskar dig en fin söndagskväll och en bra start på nya veckan!

    SvaraRadera
  11. Hi hi så söta vovvarna är, och vem kan motstå sådan snacks ;)

    Fin kväll till dig
    Annie

    SvaraRadera
  12. Jag tillhör samma klubb som Mysfarbrorn och Blåöga. Men jag har ingen bra förklaring på vad det är i ostkrokarna? De är bara så goda! Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt inlägg! Klart Mysfarbrorn sla ha några ;)

    Kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥