söndag 14 juni 2015

Blomkrukor och loppis

Det här med loppis... Hur kommer det sig att det är så roligt? I ett ständigt loppisprojekt är, som jag berättat på min gamla blogg, mitt ständigt sökande efter blomkrukor. Jag tycker om vita blomkrukor, gärna på fot och av äldre modell. Gärna med öron. Ibland hittar jag blomkrukor som jag inte kan bestämma mig om jag tycker att de är fina, fula, läckra eller roliga. Som den här blomkrukan.


Den här blomkrukan hittade jag inte på loppis utan på Myrorna. En kruka i lite större modell som jag köpte för att ha utomhus. Det är just det här jag tycker är så roligt med återbruk - att man hittar saker man inte skulle ha hittat på en affär. Krukan var för mig vid inköpstillfället lite obestämdbar vad jag egentligen tyckte om den. 


Nu tycker jag mycket om den. Sirlig och vit med blank yta, nästan som en krona, stående tillsammans bland mina egengjutna cementfigurer med raspig yta och rostiga gjutjärnsgrytor på vår cementtrappa. Vackra med lavendelblommor i och all den ljuvliga doft som lavendelblommorna sprider.

6 kommentarer:

  1. Ett loppisfynd som verkligen gör sig där den står med sina väldoftande blomster!

    SvaraRadera
  2. Den var jättefin!....du skulle ha varit på min lilla loppis...jag har många krukor och annat också förstås;))...tycker det verkar som folket i vår stad har lessnat på loppisar....åtminstone dom som åker/går förbi här, haha...det går inget vidare och jag som har mycket fina saker (om jag får säga det själv, hihi)...men skam den som ger sej, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Lavendelns blålila färg och din vita blanka kruka blev verkligen fina tillsammans. Visst är det roligt med loppis, ett fynd kan förgylla dagen. Önskar dig en fin avslutning på veckan! Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Den krukan var ju riktigt fin. Om jag sett den på loppis ,skulle jag säkerligen köpt den.Blommor/krukväxter blir ännu finare i gamla krukor eller soppterinner.
    Jag har redan små blommor på min Lavender lad . Jag köpte ju en stickling från Sävar.Ska snart visa lite bilder från mina pelargoner...Så roligt när sticklingarna börjar blomma...man vet inte riktigt hur dom kommer att se ut.Tack för att du tipsade om Sävar och inspirerade.

    ha det så gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Det är alltid kul att gå på loppis och fynda! Ovanliga saker som inte finns överallt. Din kruka är så fin, så fin. Passar bra med betongkrukorna som en kontrast.
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Verkligen en jättefin kruka, gillar också när de står på fot så där. Loppis är fantastiskt roligt ;)

    Fin start på veckan önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥