onsdag 17 juni 2015

Det är som en mardröm...

Ni som följt min gamla blogg vet alla mina turer med Blåöga och hur han nu ett längre tag mått så mycket bättre. Sedan kom allt tråkigt med Gokillen som inte klarade sin cancer utan somnade in för drygt två veckor sedan. Det jag inte berättade... orkade inte riktigt... var att jag sett en försämring av Blåöga. Medicindosen har ökats men fortfarande besvär med andningen. Till idag hade vi en inbokad tid hos veterinären. Igår hände det som gör att det känns som en mardröm. Blåöga fick återigen, som förra våren, kraftiga svårigheter med andningen. Det tog flera minuter innan det lugnade ner sig och sedan kom några till mindre anfall.

Blåöga förra sommaren då han började må bra efter alla behandlingar.

När det hände stod jag och pratade med en bekant med sin hund. Personen i fråga blev förskräckt när Blåögas anfall kom. Det är svårt att förklara känslan att vara med, men av den andra personens reaktion förstår jag att det inte bara är mina känslor som påverkar det jag skriver om utan att det verkligen är en obehaglig upplevelse även för andra. Idag var vi hos veterinären och det visade sig att han återigen blivit sämre, täta andningsvägar samt tillstött problem med ett av de inre organen. Nu håller vi tummar och tassar att de nya trixen som nu görs påverkar att han börjar må bättre igen. 

13 kommentarer:

  1. Så svårt det är när våra vänner inte mår bra. Hoppas han blir bättre av den nya medicinen och att ni får en fin och lugn midsommarhelg.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att Blåöga, det är jobbigt när djur mår dåligt. Jag hoppas att det blir bättre! Jag önskar dig en fin fortsatt vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Det är så svårt när ens bästa vän inte mår bra.Hoppas ni kan få bra hjälp av veterinären.det finns ju ändå mycke behandling nuförtiden .
    Styrkekram till Er båda!!
    Margareta

    SvaraRadera
  4. Det är hemskt när djuren inte mår bra. Jag håller tummarna att han blir bättre och att ni får en fin midsommar! Kram

    SvaraRadera
  5. Det är hemskt när djuren inte mår bra. Jag håller tummarna att han blir bättre och att ni får en fin midsommar! Kram

    SvaraRadera
  6. Fy så jobbigt!
    Styrkekram till dig
    Anette

    SvaraRadera
  7. Jag och pälsbollen ska hålla varenda ben i kroppen för att det ska gå vägen.
    Att se våra fyrbenta må dåligt är bland det värsta.
    Vi håller på vackra blåöga!

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra... En söt liten kille

    Önskar dig en fin midsommar
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Åh! Hoppas verkligen de nya trixen gör gott!

    SvaraRadera
  10. Jag blir så ledsen när jag läser detta. Hoppas verkligen det blir bättre med det som nu provas. Ha en fin Midsommar.

    SvaraRadera
  11. Näe,liten Blåöga detta känns i mitt ♡ -a ska du veta & jag håller mina tummar så de blir blå/Nospuss & Kramar

    SvaraRadera
  12. Men det här var verkligen ledsamt att höra Helena! Alla goda tankar till dig och Blåöga! Hoppas, hoppas det vänder! Kram!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥