måndag 8 juni 2015

Det blommar...

Visst är det härligt när växterna åter börjar blomma?! Min pelargon Hero som står i sovrumsfönstret har nu börjat visa sina vackra kronblad. Det är bara att njuta!


Det blommar snart i alla fönstren av pelargoner i olika färger och former. I fönstret hänger ett hjärta av grövre ståltråd som små glaspärlor är fäst vid. 


Jag köpte ståltrådshjärtat för flera år sedan. Väldigt enkel konstruktion som jag ofta tänker att man själv skulle kunna göra av pärlor. Kanske något man kan hitta på loppis?


Mängder med knoppar som snart ska brista ut till vackra blommor med klarrosa kronblad. Ljuvligt! Somrigt! Jag längtar!


Vill du se andras tolkningar eller vara med i fotoutmaningen Vänner Emellan? Gå in på Maria O blogg Creating Memories eller Kristinas blogg Mamma med ambitioner.

14 kommentarer:

  1. Ett fint hjärta ramar in din pelargon! Numera har jag nästan bara pelargoner i mina fönster, de är så tacksamma och jag har dem i olika rosa nyanser och vita. De röda har jag uteslutit nu, kanske jag återskaffar dem nån gång.
    Mitt barnbarn har tillagat maskrosrötter på dagis och ätit, hon tyckte det var gott. Jag har tänkt göra pesto av bladen.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Tänk, för inte alls många år sedan tyckte jag inte alls om pelargoner men nu, nu tycker jag att de är superfina :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det är sommarkänsla det, att få njuta av egna pelargoner. Fint. /Kram, Anna

    SvaraRadera
  4. Pelargoner är så vackra...

    Ha en fin kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Pelargoner är så vackra...

    Ha en fin kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Underbart med pelargoner. Bergabackens pelargonmuseum ligger i torsåker, Gästrikland. 😊

    SvaraRadera
  7. Fina vackra bilder.
    Ja blommor är härligt det. Man blir glad.
    Trevlig dag till dig.

    SvaraRadera
  8. Tänk att mina pellisar vill inte blomma i år.
    Inte en endaste knopp än så länge.
    Jag kanske skar dom för hårt...

    Vacker färg är det på din Hero. Och vackert namn.
    Kram och sol // Hannis

    SvaraRadera
  9. Älskar Pelargonier och din var verkligen fin!
    Vill ha ditt hjärta för attans vad fint det är.
    Ha en bra dag/ kram

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder, härlig tid när allt blir grönt - blommar =)

    SvaraRadera
  11. Mycket vackra bilder med pelargonian och pärlhjärtat. Jag ska nog ut på loppis och leta efter ståltrådshjärtan eller andra formationer. Din idé var jättebra. Kram

    SvaraRadera
  12. Åh,wow sååå otroligt vackert ♡ ...
    /Kram denna soliga Tisdag!

    SvaraRadera
  13. Fin inramning till din pelargon! De hjärtanen är så vackra, ljuset sprids i de små pärlorna.
    Hoppas du får en riktigt fin dag!
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  14. Ja, det är bara så härligt med alla blommor nu!! =)
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥