torsdag 4 juni 2015

Det oväntade - en bonusvinst.

Ibland händer det som aldrig brukar hända! Det fanns ett paket i brevlådan. Jag har fått en bonusvinst via bloggen Finaste Mattan. Stort tack!!! Lite ofattbart då jag har knappt vunnit något alls i mitt liv. Jo, tjugofyra burkar kattmat i tonåren på en slogan som jag skrev. Faktiskt så användes den sedan i reklamen. Paketet som kommer är från Albert Bonniers Förlag och innehåller boken Millie Birds bok om döda saker av författarinnan Brooke Davis. 



Bokomslaget är färgrikt och glatt. På insidan finns några trevliga detaljer med siluetter av människor som återkommer i bokens olika delar. Jag bläddrar i boken och känner att boken tilltalar mig.


Min vana trogen börjar jag alltid att bläddra och titta längst bak i boken. Där finns ett foto på den unga författarinnan Brooke Davis. Känslomässigt tar jag till mig bokens titel när jag nu i år på några månader både förlorat min mor och en av mina hundar.


Om titeln berör mig blir jag än mer berörd då jag förstår att boken skrevs som ett sätt för Brooke Davis att bearbeta sorgen efter sin mor. Samtidigt känner jag skrattet bubbla när jag läser texten på pärmens baksida. Jag känner att den här boken kommer att röra vid sinnets olika strängar, med både skratt och tårar. Och den känslan tilltalar mig mycket.

Nu ska jag ta en sista kvällsrunda med Blåöga och Mysfarbrorn. Sedan krypa ner under täcket och ta med mig boken och läsa. Jag längtar.

14 kommentarer:

  1. Grattis till fina vinsten....härligt med lite kvällsläsning ett tag framöver nu ;)))
    Ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag har läst om den. Tror att den är bra!
    Kul med vinst.
    Skrattade lite dock åt kattmaten=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina vinstboken!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt med vinst, härligt när paket kommer på posten ;) Du måste berätta sen vad du tyckte om boken.

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Grattis! Och jag är också nyfiken på boken. På din beskrivning låter den väldigt läsvärd :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten... den verkar ha kommit till precis rätt person!

    Ha en fin nationaldagshelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Grattis! En sådan passande vinst, kanske en tröst att läsa.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Grattis :) Vinna böcker är jättekul och om det även är en bok man gillar så är det ju verkligen lyckat :)
    Kollade upp boken jag inte hört om förut och har nu lagt till den till min vill-läsa-lista!

    SvaraRadera
  9. Å vilken överaskning! Va roligt.
    Ha en jätte fin fredags kväll!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Verkar vara en charmig bok, du beskriver
    den så fint. Otroligt så mycket fint dom lottar
    ut, jag vann ju också en bok.
    Fin helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  11. Grattis till vinsten! Tror det är en bok jag ska läsa då jag förlorat min mor villket är märtsamt.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Gratulerer med gevinsten, boken høres helt fantastisk ut :) Hilsen Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvaraRadera
  13. Va kul att vinna! Grattis! Den där boken verkar vara i min smak. Får nog lägga den på minnet.

    SvaraRadera
  14. Grattis till vad som verkar vara en bra vinst!!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥