tisdag 2 juni 2015

Mors dag

Visst borde det vara mors dag lite oftare ;-) Kan känna att den här mors dagen är annorlunda då det är första mors dagen utan min kära lilla mor.


Det tar lite mer tid att sortera i alla saker från barndomshemmet. Längre tid än jag trodde. Jobb och andra aktiviteter så här i skolavslutningstider behöver också få plats och utrymme. Bland alla saker så hittade jag den här fina stråhatten, min mors solhatt. Charmig! Den ska få vara kvar och bli sommarprydnad på min gamla köksbyrå.


Årets mors dags tårta blev en glad och mycket god upplevelse. Jag åt pavlova för första gången - med lemon curd! Jag kan garantera att den tårtan ska jag äta fler gånger. Det är första gången hela tårtan försvinner på en gång. Bara en sådan sak. 

7 kommentarer:

  1. Förstår att det kändes annorlunda i år. Jag är säker på att din mor är med dig ändå <3
    Pavlova är bara så gott!! Bilden får smaklökarna att studsa här ;) Och hatten, vilken underbart
    fin stråhatt!!
    Fin dag till dig!
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken charmig hatt ;)).....mina föräldrar flyttade från mitt barndomshem till en lägenhet förra sommaren...och sååå mycket grejer dom hade....vi röjde och röjde....och lite tog jag till min loppis...vi åkte upp 7 ggr (vi bor 5 mil ifrån dom)...men nu känns det bra iaf ;)).....inget varar för evigt, så är det...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Pavlovan ser himmelsk ut! Hatten blir fin på din byrå, jag är lite förtjust i hattar även om jag inte bär dem så ofta. De är en fin prydnad i inredningen också.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Pavlova är supergott!!!! Och vilken fin hatt!!

    SvaraRadera
  5. Hatten ska du verkligen spara - och använd den om det av en händelse skulle bli en solig dag nån gång!
    Pavlova med lemon curd är så gott!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så fint med din mors sommarhatt framme.
    Jag tycker om sånt, spåren av de som rent fysiskt inte finns kvar.
    Det är kärleksfullt.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Förstår att det känns annorlunda i år. Saknaden känns alltid lite extra sådana dagar.
    En fin stråhatt din mor hade, förstår att du kommer ha den framme.
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥