torsdag 25 juni 2015

Oväntat möte

Mellan stunder med hög luftfuktighet tittade solen fram en stund nu på eftermiddagen. Perfekt väder för att gå en skogspromenad med hundarna nu när Blåöga har jobbigt med andningen. Inget regn, men inte för varmt.


Synd nog tog jag inte med systemkameran samtidigt kan jag vara glad att jag hade mobilen med mig då vi fick oväntat möte.


Jag tycker verkligen att det är vackert i vårt avlånga land. Okej, att solen inte skiner men mellanväder är nästan det bästa om man vill göra saker aktivt ute.


Att vara ute i skogen är en trevlig stimulans för hundarna. Många spännande dofter. Den här tiden på året är Mysfarbrorn och Blåöga kopplade även om de inte är jakthundar. Det måste man ha då djuren i naturen har ungar. Och även om de inte skulle jaga så kan de skrämma. Och idag var det tur. Jag stannade till för att fotografera med mobilen längst skogsvägen. 


Fotograferade och tittade upp... och framför mig står plötsligt står ett rådjur och tittar på oss. Hundarna står också stilla. Jag fotograferar en gång till med mobilen och sedan vänder rådjuret och springer in i skogen. Lite surt att jag inte hade med mig kameran med teleobjektivet... Fast jag kan vända på det och säga - vilken tur att jag hade mobilen i fotograferingsläge. :-)

4 kommentarer:

  1. Visst har vi vackert i vårt land! Jag njuter varje dag när jag är i skogen, jag också.
    /P

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker bild för att vara tagen med mobilen.
    Härligt att ni fick en så skön promenad.
    Önskar dig en fortsatt fin kväll med vovvarna och resten av familjen!
    Varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Så häftigt att få se ett rådjur. Tur du fick en bild på det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ja du, ibland skulle man vilja ha kamera i pannan. Inmonterad. Mobilen är en räddning. Underbart att du hann fånga den på bild :-)

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥