fredag 12 juni 2015

Skugga

Idag är det en annan luft... lite mjukare och varmare än tidigare. Jag satt ute flera timmar igår kväll, med fleecefilt. En ljuvlig känsla. Idag kortärmat och sommarjacka. Inte undra att jag börjar längta efter semester och ledighet.


Längtar till ledighet, att kunna gå barfota och känna grässtråna mellan tårna. Intressant det där med skuggor. Hur längden på skuggan ändras med årstiden... Hur stor solens vinkel mot jordytan är...


Ligga på en filt i solen och tittar på skuggornas rörelse från träden bredvid. Skuggor som bildar kontraster mot gräsets solbeklädda delar. Sommar.

Det här är min tolkning av Fröken fotos fotoutmaning Skugga. Vill du vara med eller  se andras tolkningar? - Klicka här!

16 kommentarer:

  1. Det är faktiskt skönt att sitta i skuggan och dricka något gott...
    Önskar dig en fin helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Skugga är både underhållande och skönt:)! Ja, nu känns sommaren och semester inom räckhåll!

    SvaraRadera
  3. Ja, den här helgen är det verkligen sommar ute!
    Så himla skönt.
    Mindre skönt att jag jobbar i helgen.
    Men det är ju fortfarande soligt och varmt när man får hem och då känns det bättre! :)
    Ha en jätte fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig skuggbild. Fint med sol nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Är det lika varmt och skönt imorgon ska jag också plocka fram filten och lägga mig på gräset i äppelträdets skugga. Håller med, det är sommar! Skön helg till dig! / Birgitta

    SvaraRadera
  6. Låter härligt! Det är riktig sommar det.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Idag har vi haft väldigt varmt. Jag fick dra mig in i skuggan i eftermiddags och jobba, för det var alldeles för stekande hett i solen. Men så skönt det är nu. Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Lagom sommarvarmt, annars drar jag mig undan i skuggan.
    Skönt med grässtrån, och bara fötter :)

    SvaraRadera
  9. Vilken fin tolkning. Här hade vi sommarkänslor igår, varm och härligt. Till och med vinden var ljummen. Härlig start på sommarlovet.

    Du, vad härligt med en sådan äng, måste vara ljuvligt att se den i sin prakt på sommaren. Bra när de uppmärksammas.

    Fin dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Så härlig skuggbild ...
    Här är det vart & ☼-ligt så nu hgar jag bränt näsan,men så njutbart/Kram & ha en alldeles fantastisk dag!

    SvaraRadera
  11. Underbart med lapptäcket där på gräsmattan! Där vill man bara lägga sig och läsa!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Rolig bild med fötterna och skuggan! Får mig att tänka på tecknade filmer där skuggan har ett eget liv och inte alls vill sitta fast sådär.

    SvaraRadera
  13. Härliga somriga bilder ;)
    Och finns det ngt bättre att sitta i skuggan och njuta av ngt gott :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Har också suttit lite i solen idag....varmt har det varit...igår var det också fint väder då dottern tog studenten...roligt hade vi , gott åt och drack vi och kvällen blev sen...men sen drog ungdomarna ut på krogen förstås....inte vi "gamlingar" hahaha......idag har det mest varit bröllop för hela slanten, på Tv ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  15. Såg mysigt och varmt ut! :) Nu längtar man efter att sommaren ska börja på riktigt!

    SvaraRadera
  16. Så skönt! Hoppas vi får många sådana sköna soliga dagar, längtar galet mycket efter semester :D

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥