tisdag 16 juni 2015

Snöre på rulle

Ibland blir jag bara så där överförtjust i något... de där sakerna som verkligen inte behövs, men som gör en glad. En sådan sak är den här hållaren för snören med sax till.


Onödig för jag har klarat mig så bra med växtsaxen och sekatören som jag har. Praktiskt... vet inte! Fin... ja, tycker så mycket om den där den står tillsammans med Mårbackan på bordet.


Tänker att den blir perfekt i mitt framtida orangeri och kanske nu till midsommar när sommarbuketterna ska bindas. Hittade på bloggen Leva grönt ett fint tips hur man kan göra en gräskrona. Det ska jag försöka mig på nu under midsommarhelgen när jag är ledig. 

13 kommentarer:

  1. Ibland ska man inte fundera så mycket utan bara njuta av att man blir glad av en så enkel sak :) och jag förstår dig verkligen!

    SvaraRadera
  2. Underbar hållare för snören, en onöda kanske, men en vacker sån:) Gräskronor har jag gjort förr, ett tacksamt och roligt pyssel som helst ska göras runt midsommar när grässtråna är spänstigast. Ha så kul!

    En fin midsommarvecka önskar jag dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Den var verkligen vacker den där hållaren. Förstår att du gillar den. Och till snörhållarens försvar... Man kan aldrig få för mycket snören och aldrig äga för många saxar ;)

    Fin tisdag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Det är precis sådana udda föremål som gör ett hem levande! Jag tycker om den jätte mycket även om den nte kommer till användning!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också dom där saxarna...och det där med orangeri, det skulle jag också vilja ha ;))
    Drömma måste man ju få eller hur ?
    Ha en fin kväll!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Så vacker hållaren till snöret är! Jag har också men min hållare är i trä, fin den också.
    Ja, en gräskrona blir fin till midsommar!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Superfint! Var hittade du den?
    För två midsomrar sen var det en ung tjej som hade gjort en krans på enbart olika grässorter och det var så himla fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade den på Blomsterlandet! :-)

      Radera
  8. Snöre kan man väl aldrig få för mycket av... Sitter nystanet på en vacker hållare med tillhörande sax är det ju ett måste.Både användbart och så snyggt.Jag gillar snörenystan mycke.Tycker det är en fin inredningsdetalj också.
    Och så blir jag lite inspirerad nu att göra en gräskrona...
    Ha det så gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  9. Fin! Ibland behöver man de onödiga sakerna, som man inte trodde fanns!

    SvaraRadera
  10. Fin!
    Dom där onödiga sakerna är ibland nödvändiga. Jag faller som en fura för dom=))

    Jag använder photoshop elements till alla mina bilder. Fotar allt i raw.
    Just bilden på min syster är två bilder i en som jag lagt i lager och sen tonat fram.
    Tycker att elements är ett bra program, har mycket av det som photoshop har till en billigare peng.

    Och tack för dina rader om mitt skrivande.
    Har känt en enorm frustration sista tiden i att jag stoppar mig själv.
    Skriver så mycket men publicerar bara en bråkdel av det.
    Dels för att inte "trötta" ut dom som läser. En del läggs på hög för drömmen om boken.
    Men så kände jag att jag kan inte fortsätta så utan måste ge mera av det.
    Vi får se vad det blir av allt. Men om jag inte provar så sviker jag mig själv lite.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  11. Superfin snörrulle med sax. Gillar också sånt som är vackert. Lite sånt måste man unna sig. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så snygg den där saxhållaren var. Nästa gång jag kommer till Blomsterlandet ska jag kolla in den lite mer noga. Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥