måndag 15 juni 2015

Tacksamhet - kratta i rabatten

Nu är sommaren äntligen här och jag känner en tacksamhet över att inte frysa om händerna när jag nu försöker kratta i rabatten. Planerar att under sommaren gräva om några rabatter.


Först var det bara en som skulle fixas... men det verkar bli två... Om andan faller på... Det gäller att inte planera in för mycket under de lediga dagarna utan vänta och se vad vädret säger. ;-)

Förra veckans ljusglimtar var:
Stolt mor över sin student
Mina fina ungdomar och livskärleken
Urnan som kom med Gokillen - det kändes bra att fått hämta hem honom. Nu ska vi i veckan begrava honom på hans favoritplats.
En barndomsvän 
Mina arbetskamrater
Flera middagar utomhus
Sommaren som är här och nästan varit lite ljum - om man tänker positivt ;-)
Fixat med midsommarlekarna
Äppelträdet i blom
Att det går att fixa i rabatterna utan att frysa om händerna

Vill du vara med i Eva Trillians utmaning Tacksamhet eller se vad andra har skrivit? - Klicka här!

9 kommentarer:

  1. :) Även din lista andas sommar, ledighet och en viss förväntan!
    Fint att Gokillen ska få ligga på sin favoritplats - fint för er att veta!
    Sv: Citat är för alla :) De ska man "stjäla" fritt!
    Önskar dig en fin start på nya veckan!

    SvaraRadera
  2. Älskar att läsa om människors olika tacksamhet!
    Vem är goa killen som ni ska begrava?
    Livsbejakande fina bilder!
    /kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gokillen är en av mina hundar som dog för två veckor sedan. Under fliken *mina hundar' finns det ett foto på honom.:-)

      Radera
  3. Härlig Bild och lista
    Och skönt att gokillen får vila på den plats han gillade mest !
    Fint med blommande äppelträd och middagar ute
    Önskar dig en underbar start på veckan
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Härligt somrig lista!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Varm och härlig lista.
    Och jag är glad över att ni fått hem honom och får ta farväl hela familjen.
    Lycka till med rabatterna! :)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Så fint att få hem urnan och att slippa frysa om händerna när man planterar är riktigt skönt och värmen väntar vi på här uppe i Kiruna. Tänk så skönt att gå ut i en sommarklänning. Hälsningar Carina

    SvaraRadera
  7. Såklart man är stolt när barnen tar studenten! Och ja vad underbart att slippa frysa om händerna! Jag förfryser mina bara jag går och handlar kyl- och frysvaror så på vintern är det hemsk...
    Ha en fortsatt fin vecka och en fin begravning. Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint & lille Gokillen ♡ ...
    /Sommarvarm Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥