måndag 22 juni 2015

Tacksamhet - nära och kära

Idag är det måndag och Eva Trillians fotoutmaning tacksamhet. Vill du vara med eller se vad andra är tacksamma för kan du klicka här. Tacksamhet är riktigt bra att skriva ner och göra sig påmind om. Det lyfter det fina i tillvaron. Bara en sådan sak som det fantastiska vädret vi fick här i norra delen av landet under midsommarhelgen. Idag kvavt, fuktigt och mörka moln... åska i luften? Kanske...


Älskar att vara ute med mina två hundar i naturen. Bästa stället som finns. Här är två bilder från helgen från ett naturreservat i de västerbottniska skogarna. inte så långt från mig. Skrattar när jag lägger ut fotot och tänker "så typiskt mig" - att när jag väl lägger ut en bild på mig själv på bloggen är det med totalt ofixat hår och i ett par "killjeans". Jo, jeans som är köpt på herravdelningen... mycket bättre och tjockare tyg med stora och många fickor än jeansen jag hittar på damavdelningen. Perfekta jeans att ha på sig ute i skog och mark. De går inte sönder på en gång och i fickorna kan man ha hundgodis, mobiltelefonen och allt annat som behövs. Tacksam att jag kan ha ett par herrjeans.


Den här veckans tacksamhetsglimtar går främst till nära och kära.

Att det finns slitstarka jeans som jag kan ha - hållbart att inte behöva köpa nya hela tiden
Att jag har naturen så nära inpå mig
Vid midsommar började en välförtjänt lång semester
Min fina barndomsvän med familj
Min familj 
Min toppenduktiga veterinär som igen lyckas få Blåöga att må lite bättre även då ett av de inre organen nu börjat krångla
Hundkunniga vänner att bolla tankar om den hund jag hoppas vi kan skaffa till nästa vår - scannar nu landet runt efter 'min' hund
Det magiskt vackra vädret som midsommarhelgen bjöd på
Utflykter med ungdomarna
Alla roliga lekar och skratt under midsommarhelgen


16 kommentarer:

  1. Ur din lista står ordet semester fram för mig klart och tydligt :) kanske för att jag längtar efter min (fast jag trivs på jobbet så känns det att det börjar bli dags)!
    Fina bilder på dig :) även om ansiktet är full i hund!
    Önskar dig en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en härlig semester med vila, sol och roliga upplevelser!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Nu skäms jag lite när jag läser om din tacksamhet...jag bara klagar på vädret ?!....men hur mycket har jag att vara tacksam över....massor !!! och så klagar jag om vädrets makter...som jag ändå inte rår över....fy skam !!.....men jag brukar känna tacksamhet faktiskt över mycket saker ;))
    Ha en fin dag nu!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Då kan vi njuta av ledighet både du och jag! Vilken härlig skog du springer i! Ha det riktigt gott med dina fina hundar :)

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder på dig och dina älsklingar! Och känner man tacksamhet i vardagen så har man kommit en bit på vägen till harmoni och glädje.
    Min kratta är gammal, en älskad sak som följt mig genom åren, hittade den i en sommarstuga jag hade en gång för långe sen.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och underbar lista !
    Så bra med duktiga veterinärer och också ha kunniga vänner på det man gillar vilja härliga diskussioner det kan bli :)
    Sommar och semester härligt önskar dig en underbar start på nya veckan
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin lista på saker att vara tacksam över. Tror det är bra att träna sig att tänka i tacksamhetstermer, det är väldigt lätt gjort att bara tänka negativt. Finns inget skönare för övrigt att gå i skrotbyxor och skrottröja, då känner jag att jag är LEDIG. Det var säkert en typiskt BRA bild som speglar det du gillar mest som hamnade på bloggen :-) Härligt att höra att Blåöga mår bättre. Vilket meningsfullt jobb - att vara veterinär! Kram

    SvaraRadera
  8. Ert finns mycket runt en att vara tacksam
    För, tyvärr finns det saker man tar för givet så
    Visst borde man tänka till lite extra ibland

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Man kanske ska hänga på den här måndagsutmaningen.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Härlig lista!
    Och trevligt att läsa att någon fick fint väder midsommarhelgen. Här vräkte regnet ner utan avbrott.....
    Kram

    SvaraRadera
  11. Underbar bild på en av de stunderna när det är som bäst.
    Nära naturen med pälsbollar. Det är verkligen tacksamhet i det.

    Kramen Hannis
    Ps. Själv går jag runt i skogen i morfars alldeles för stora väst han hade när han jobbade som journalist. Massor av fickor där han hade sina lappar, pennor och papper.
    Nu finns där hundgodis och bajspåsar=))

    SvaraRadera
  12. Vad ska du skaffa för hund?
    Var i Västerbotten bor du?
    Jag bor 2 mil utanför Piteå i Norrbotten.
    Då vi kom hem på midsommarafton vid 16.00-tiden så åkte genast myskläder på *ler*
    Ännu en hund som inte mår bra ... usch och fy så tråkigt.
    Kul att lära känna dig/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska skaffa en brukshund - jag har tidigare haft brukshund så nu blir det en sådan igen... De här fotografierna är tagna i södra delen av Skellefteå kommun. :-)

      Radera
  13. Underbart inlägg & så fina foton ♡ ...
    Önskar dig en alldeles fantastisk semester/Kram

    SvaraRadera
  14. Vacker lista att läsa! ♡
    Och riktigt avis på vädret ni hade på midsommar.
    Hoppas att ni snart hittar "eran" nya vovve!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härligt glada bilder! Så praktiskt att kunna köpa herrbyxor. Själv får jag snarare leta på barnavdelningen...
    Ni verkar ha haft en fin midsommar med mycket skratt, härligt! Och så skönt med semester nu, njut njut! Jag har nästan semester... Hade sista utbildningen idag, men ska göra rent dockorna och en del pappersjobb.

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥