fredag 19 juni 2015

Trevlig Midsommar

Midsommarafton och sommarblomster! Med Idas sommarvisa önskar jag dig en riktigt trevlig midsommar och njut av sommarens ljusa kvällar även om vi i år, på midsommarafton, får gå med jackorna på.

Idas sommarvisa (Astrid Lindgren)
Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart.
På sommarn och gör lite somrigt, då kommer blommorna snart
Jag gör så att blommorna blommar, jag gör hela kohagen grön
Och nu så har sommaren kommit, för jag har just tagit bort snön


Jag gör mycket vatten i bäcken, så där så det hoppar och far
Jag gör fullt med svalor som flyger, och myggor som svalorna tar
Jag för löven nya på träden, och små fågelbon här och där
Jag gör himlen vacker om kvällen, för jag för den alldeles skär


Och  smultron det gör jag åt barna, för det tycker jag dom kan få
Och andra små roliga saker, som passar när barna är små
Och jag gör så roliga ställen, där barna kan springa omkring
Då blir barna fulla med sommar, och benen blir fulla med spring


Trevlig midsommar till dig från mig!

9 kommentarer:

  1. Vilken fin midsommarhälsning! Och du har ju fångat humlans flykt!!! Vilka härligt somriga bilder du bjuder på :-) Önskar dig en fin midsommarhelg! Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en jätte fin midsommar! ♡
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka härliga sommarbilder. Trevlig midsommarhelg till dig!
    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. S¨å vackert ♡ ...
    Glad Midsommar finaste/Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en härlig midsommar
    Kram

    SvaraRadera
  6. jag gick precis om sjöng på den visan alldeles nyss , hihi....och så skrev du ner den !!!....lite märkligt !
    Önskar dej en toppenfin midsommar helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Tack för vackert inlägg!
    Ha en fin midsommar!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Tänk att du fångat humlans vingar så fint på bilden! Så gott med smultron, än dröjer de nog ett tag men snart så...
    Trevlig midsommardag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Önskar att Idas sommarvisa hjälper! Nu måste vi få sol och värme.
    Vilken bild på humlan! Hoppas att du haft en fin midsommarafton.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥