söndag 26 juli 2015

En bukett pioner

Jag har inga pioner i trädgården, men för ett tag sedan fick jag en bukett vita pioner. De står ännu så vackert på köksbordet! En knopp som inte har slagit ut. Kanske den gör det. Kanske inte.


Pionerna på bordet utstrålar styrka och skönhet. Den här buketten utstrålar också en slags okuven vilja att bara fortsätta blomma även då den inte längre står i ute med rötterna i marken utan med stjälken i vasens vatten. Oerhört vacker!


Sköna Hems websida hittade jag lite rolig fakta som att de kan bli 100 år och räknas till örterna.

Styrka beror inte på den fysiska kapaciteten. Den beror på den okuvliga viljan. /Mahatma Gandhi
~~~~~~~~~~
Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will. /Mahatma Gandhi

16 kommentarer:

  1. Jag som älskar pioner i alla dess former blir glad över bilden. Så vacker! Tack för länken, nu ska jag kika in där!
    Hur går det med färgproverna?

    Ha en skön dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Pioner måste vara en av de vackraste blommor som finns.
    I alla dess form och färger.

    Ser ut som att solen skiner uppåt landet.
    Jag åker uppåt nästa vecka och hoppas på att hitta den där=))

    SvaraRadera
  3. Vita pioner är verkligen jättefina! Jag har rosa i trädgården och just nu känns det som om blomningen regnar bort :-(

    SvaraRadera
  4. Pioner är så vackra. Jag har ljusrosa i rabatten. Härligt när de står så länge inomhus. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vita pioner är så fint, härliga
    bilder du bjuder på.
    Ha en bra söndag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Ljuvligt vackert mé Vita Pioner ♡ ...
    /Solig Kram finaste!

    SvaraRadera
  7. Älskar pioner... Vackrare blir det knappt!

    SvaraRadera
  8. Enastående vacker blomma! Doftar de så är de extra njutbara :).
    Ha en fin dag!

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  9. Så vackert det är med pioner.Särskilt vita. Jag vet inte om dom blommar längre,men jag plockade in några igår.De rosa är överblommade. Även de små knopparna brukar slå ut...så där finns säkert vilja.
    Ha det så gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  10. Pioner är så fina! Mina har blommat över nu men jag har torkat några som får bli ett minne av sommaren i höst. De doftar också gott fast de torkat så doften kan jag njuta av ett tag till i alla fall.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  11. Visst är pioner fina....din vita var såå fin och dubbla blad också....jag har rosa här på landet, men mina är enkla och slår ut direkt när man tar in dom ...och står inte länge.
    Vi har uselt väder nu...regn och blåst har vi haft och nu är det disigt...fy fabian !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Pioner är verkligen ståtliga, pampiga. Och vita så speciella. Jag har ingen pion i min trädgård. Man kan ju undra varför. Det får bli ändring på det !!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Pioner - det pratar vi varje år om att vi skulle vilja ha i vår trädgård. De är så vackra - alla varianter och färger! En vacker dag kommer vi kanske till skott!
    Gillar citatet - det känns väldigt sant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina kommentarer på mitt "brännande" tema.
      Minnas hur jag blev helt överkörd av en SYO som ville att jag skulle gå teknik - hon behövde fylla tjej-kvoten. Smidigt människa ;) eller inte. Det blev inte teknik, och kanske valde jag bort det av fel anledning.

      Radera
  14. Åh vad vackert med vita pioner! Jag har två pioner, en rosa dubbel som doftar underbart och en röd, enkel med stort gult "öga", den pionen doftar inte. Det finns så många olika sorter som är vackra.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Pioner är vackra. Finns i många olika färger.
    Kram!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥