fredag 10 juli 2015

Sommarkväll och fullmåne

Förra veckan var det fullmåne samtidigt som sommarnattens ljus låg som en drömsk hinna i atmosfären. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att springa ut med kameran och fotografera.

Klockan är ca 23.30.


Först nu har jag hunnit titta igenom fotografierna som togs. Jag tycker att fullmånen en sommarnatt nästan ser ut som ett shabby chic-jordklot. Som om någon målat vit färg över klotet och sedan skrapat för att få fram det underliggande materialet.


Bilderna är alla fotograferade med teleobjektiv. Både de på månen och de på hundkäxen. 

Fullmåne och hundkäx


Visst är det mäktigt med närheten till fullmånen och att den syns så väl även en sommarkväll?Fullmånen, den svagt pastellfärgade himlen och hundkäx som sirliga står där och skapar sommarromantik. 

14 kommentarer:

  1. Vilken måne! Månen är så fylld av mystik och när man bor på landet som vi så ser man den så tydligt. Månsken under vår mörka tid på året är ju magiskt och "din" måne som du fotat ser också magisk och nästan overklig ut trots sommarljuset. Vackert!
    Kramar, Ann

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder. Fantastiskt vackert.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Tänk att hundkäx kan vara så vackert. Men det är via dina ögon och jag tackar för att jag får nya vinklar av denna växt. Månen är ju också så läcker. Vi satt vid stranden vid stugan i helgen och väntade på månen för att kunna ta några bilder. Men såklart kom det moln i vägen. Det brukar vara lättare i augusti. Jag ger mig inte.
    Skön helg till dig. Drar till vackra Öland i em. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fantastiskt glad jag blir att du via mina foton fått en till vinkel på dessa blommor som jag är förtjust i. Naturens broderi. ♥

      Radera
  4. så väldigt vackert... fint fångat av dej!

    SvaraRadera
  5. Ler när jag läser. Känner så igen det där att springa ut med kameran. Och fina bilder blev det. /Kram

    SvaraRadera
  6. Riktigt vackra bilder på den mäktiga fullmånen.
    Önskar dig en jätte fin helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Fina bilder, du är duktig! Visst är det magiskt vackert med fullmånen men dessvärre sover jag inte under ett par nätter så jag kan inte känna njutningen. Ofta sitter jag uppe och tittar och försöker njuta men det blir inte till fullo, jag vet att dagarna kommer att genomlidas i ett töcken pga sömnbrist.
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Åh vilka vackra bilder!

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder. Visst är det mäktigt. Haen fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Waooo,fantastiskt vackra foton ♡ ...
    Sååå magiska/Kram denna soliga Lördag!

    SvaraRadera
  11. Fantastiska Bilder !
    Vilken fullmåne och kombi med hundkäx var så vackert ..
    Önskar dig en underbar lördag
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  12. Älskar månen...och månljus ;))....så fina bilder du tagit ;)
    Hoppas ni har bättre väder än vi har här....men jag önskar dej en trevlig helg med eller utan sol ;))
    Kram

    SvaraRadera
  13. Läckra bilder! Fullmåne är verkligen häftigt och särskilt på sommaren!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥