tisdag 4 augusti 2015

Äppelpaj på en tisdag

Augustivädret börjar bättre än vad juni och juli har erbjudit i väderväg. När jag äntligen fått semestertempo i mitt liv så är det dags att börja jobba. Semestertempo innebär att läsa en bok, bläddrar i tidningar, titta på fotografier, strosa med hundarna i skogen, umgås med vänner, äta äppelpaj på en tisdag. Göra saker precis när man vill. Och särskilt bra går det när det är ljust dygnet runt.


Det har varit extremt mycket att fixa med den här sommaren. Sånt som blir när ett barndomshem töms. Sånt jag valt att inte skriva om på bloggen. Sedan åkte jag på en mycket bra fotokurs där det inte fanns internet. Huvudet fylldes på med fototekniska termer och blogglandia glömdes nästan bort. Jag kom hem med känslan av glädje, fortfarande med huvudet fullt av fototankar och en annan alldeles speciell sak som jag inte heller berättar om nu... kanske om ett halvår eller mer...

Loppistallrikar har blivit ett kakfat

Känslan av att äta äppelpaj på en tisdag, känslan av sitta i solen och kisa med ögonen, känslan av nyfångad fisk (tycker dock att fisk luktar så illa... ), känslan att ströva i skogen en kväll i tunika och gummistövlar, känslan av att glömma vilken veckodag det är. Det är semesterkänsla för mig.


En bra sak med den här sommaren är att den passat Blåögas andningsvägar utmärkt. Augustivärmen som nu kommer gör mig påmind om att han inte är frisk. Då blir ljumma augustikvällar perfekta att promenera i skogen. Ett bra sätt att behålla semesterkänslan lite extra länge.

9 kommentarer:

  1. Mmm...Såå gottit ♡
    /Soliga Kramar till dig finaste

    SvaraRadera
  2. Du är lite hemlighetsfull. Men man behöver inte berättta allt för oss andra. Härlig semesterkänsla.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Just det där med att inte komma ihåg vad det är för veckodag det är också semester för mig ;) Även fall jag tycker det är lite irriterande samtidigt då jag gillar att "ha koll" på allt ;)

    Fin fortsatt semester till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Jag är också långt in i semesterdimman och det är ärligt helt underbart! Så gott med äpplepaj...

    Kram och njut av dagarna
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Jaa, just precis det där med att kunna (vilja och orka) lyxa till det med en äppelpaj vilken dag som helst i veckan ä r semester! Vad bra du uttrycker det :). Önskar dig en skön onsdag när den inträder.

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  6. Tredje gången jag skriver nu, så det krånglar
    idag. Blir kortare och kortare....
    Jättegott med äppelpaj och kaffe, smakar
    sommar.
    Ha en fin fortsatt vecka
    Kramar/AM
    (Ps, har en Canon SX10IS)

    SvaraRadera
  7. Så kul med fotokursen. Visst är det underbart att glömma bort vilken dag det är. Bara vara och göra vad man vill. Jag är inne på min sista semestervecka. Men det känns skönt. Vi har gjort så mycket roligt. Jag är nöjd! Så gott med äppelpaj. Njut! Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Äppelpaj på en tisdag låter inte helt fel och det där semestertempot ska man kanske försöka hålla i lite när jobbet drar igång.

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att Blåöga fått en bra sommar! Liten! Tycker så synd om honom som inte får vara frisk! Då vi själva haft en hund som ofta var sjuk så förstår jag verkligen din glädjekänsla då han fått en period då han fått må lite bättre!

    Äppelpaj, vad gott! Måste nog göra en sån snart! Fint fat!
    Ha en riktigt fin fortsättning på augusti!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥