fredag 21 augusti 2015

Bästa delen av dagen

Fröken Fotos utmaning den här fredagen är Bästa delen av dagen. Jag har funderat lite och tror att det är både morgon och kväll. Framförallt på sommaren. På vintern är det nog morgonen och den lilla stunden som det är ljust på dagen.

Frukostfoto från julimånad som jag också visat på instagram

På helgen är det först morgonpromenaden med hundarna. Sedan en mysig långfrukost. Njutbart med känslan att hela dagen är framför en. Extra mysigt är det att komma upp riktigt tidigt på morgonen och se naturen vakna, daggen i vegetationen och solens strålar som som får varje vattendroppe att glittra så vackert. 


På sensomrarna gillar jag också kvällarna. Inte riktigt att det blir mörkare ute, men ändå ger de ljumma kvällarna och en upplevelse av mys. 

Kvällsfoto från förra sommaren.

Några tända ljus eller en eld i samtal med goda vänner. Känsla av oändlighet och att tiden står stilla. Och att med morgondagen kommer nya möjligheter. Vilken är din bästa del av dagen?

One positiv thought in the morning can change your whole day. /Unknown

15 kommentarer:

  1. Jag håller med, augustikvällar kan vara magiska! Sena middagar i lyktors sken och dopp i den ljumma insjön. Njut av helgen nu, det vackra vädret verkar bestå!

    SvaraRadera
  2. Vacker sista bild....tyvärr är jag ingen morgon människa....men den bästa tiden på dygnet är olika för mej, men jag gillar solnedgången...och på vintern när det börjar skymma ;))....nu blir det fisk i folie på grillen....vill inte gå in....njuter av sol och värme så länge det går ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Jag är uppe före tuppen alla dagar och gillar ruskigt tidiga morgnar...konstig typ kanske...men så är det./Lilla gummann

    SvaraRadera
  4. Sitter här och njuter av lugnet i kvällssolen, så just nu känns det som den bästa stunden på dagen :)

    SvaraRadera
  5. Riktigt vackra bilder! ♡
    Har funderat en stund på vilken tid på dagen som är min bästa.
    Och jag vet faktiskt inte.
    Men det är absolut inte på morgonen då min ångest är som värst.
    Måste nog säga att jag mår som bäst mitt på dagen.
    Mentalt d.v.s.
    Sen är det en annan sak vilken tid på dygnet som jag GILLAR bäst! :)
    Det är nog olika beroende på vad jag gör den dagen.
    Kvällslugnet under och efter middagen mår jag väldigt bra.
    Ha en jätte fin kväll! ♡
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Wooo,så underbart & vilket magiskt foto på kvällssolen ♡ ...
    /Kram finaste & ha en alldeles underbar kväll!

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder... det där med kvällarna alltså, det är min grej!

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastiskt bild på solnedgången. Här älskar jag tidiga mornar om jag lyckas gå upp före mina "uppe med tuppen"-ungar vill säga. Älskar att få smyga runt i huset alldeles själv och vakna till.

    Fin helg önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Håller med, det får bli både morgon
    och kväll. God frukost du hade där.
    Fin helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  11. Under åren har det förändrats, en period var kvällarna bäst. Då jag pysslade och grejade med en massa olika saker och hade svårt att komma i säng. Numera gillar jag mornarna bäst, vaknar ofta väldigt tidigt. Långa frukostar på helgerna känns lyxigt. Fina bilder.
    Ha en finfin helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Visst är både kvällen och morgonen bästa delen av dagen. Så underbara foton. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Vilken fin skål/tallrik, läckert mönster!! Fina pelargoner i förra inlägget, även om någon var klen så är de fina ändå! Själv har jag pelargoner i fönstret året om.. ;-) Fast det kanske man inte borde?

    Kraam Therese.

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra bilder du bjuder på. Ja, visst finns det en tjusning med både morgon och kväll. Båda tillfällen har ett underbart ljus.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  15. Här har det varit så många bästa stunder så jag helt missat att titta på förra veckans bidrag. Roligt att du också är morgon- och kvällsmänniska. Mina bästa dygn är när jag somnar sent och vaknar tidigt, sedan en middagslur. På sommaren gärna i solen. Sådana dagar är jag pigg all vaken tid. Känner mig lite vemodig över missade ljusa sommarkvällar mem ser fram emot mörker och eldar.Naturen är mäktig.

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥