lördag 29 augusti 2015

En arbetsdag att minnas

Just nu blir det lite färre inlägg här. Är i en intensiv arbetsperiod. Men det är inte av ondo. Med kreativa kollegor får man också dagar som inte alltid ser ut som en vanlig arbetsdag. Dagar som behöver en hel del förarbete. Som gårdagen längst en vandringsled i Västerbotten. En kollega uppskattade över en vandring på över 12 km. Kuperad terräng, branter, myrar, skog och många vackra vyer. En dag att lägga till minnesbanken. En dag som kändes i både kropp och fötter. En dag med mycket glädje!











13 kommentarer:

  1. Så fina bilder, vilken härlig natur!
    Du undrade över zinkbadkaret. Just detta har jag köpt lokalt på Blocket, men de kan finnas på loppis också. Kanske Östregård Antik & loppis har något kvar. http://ostregard.se/
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Åh,sååå fantastiskt vackert vilka foton ♡ ...
    Ha en fin kväll & stor Kram pårej!

    SvaraRadera
  3. Que paisajes que preciosidad tant verdes.Si eres de los que disfrutais con el sol y te encanta la naturaleza… ¡quédate a ver! Elracodeldetall.blogspot.com, porque en este post os traigo un trocito de bosque con algunas ideas para decorar con troncos y ramas. Alucinarás con la de cosas originales que se puede llegar a hacer. Te espero !!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga foton. Låter som en härlig dag. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig vandringsled!
    Är också i en intesiv jobbperiod så inläggen duggar inte tätt hos mig heller! Men bär jag väl hinner med bloggen så är det en underbar andningspaus.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga Bilder från er vandringsled !!
    Här är det intensivt också, men tar bloggen när jag hinner :)
    Stor kram till dig finaste

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra bilder!
    Bloggen och vi finns alltid kvar - var sak har sin tid!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla vackert. Har funderat länge på en vandringssemester i norr och dina bilder har övertygat mig att det är dags för en sådan semester.

    SvaraRadera
  9. Så fantastiskt vackert, förstår att det var en givande dag.
    Fin dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Naturen...älskart! Frihet känns det som.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Åh så vackra bilder! Tänkte direkt på Tavelsjö, påminner om det. Mina föräldrar hade sin stuga kvar där till1997, de/vi flyttade till mellan Sverige i slutet på 50talet. Har inte varit däruppe sedan dess. Lägger nu en lapp min fina minnesburk, burken "Elisabeths Goaliv"! Minnesburken/banken som jag skapade när jag blev "fritidsforskare" förra sommaren, lapparna ger mig glädje många gånger.

    Tack för att du visar de vackra bilderna, väckte fina minnen till liv hos mig nu.

    Har hittat vägen till dig via några andra bloggar som jag gärna följer.
    Ha det gott !
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag berätta att bilderna är tagna längst Tavelsjöleden. :-)

      Radera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥