lördag 22 augusti 2015

Ljum sommarkväll

Du vet - den där känslan när något länge tyngt på axlarna och du sedan tar tag i det. Den där känslan av tillfredsställelse och att vara nöjd över en prestation. Precis den känslan har jag nu. En så otroligt härlig känsla! Vad har hon nu gjort kanske du undrar? För dig som följt mig vet att jag har rensat ur mitt barndomshem och det tycks som om det aldrig tar slut med saker. Kanske för att jag inte riktigt orkat rensa allt på en gång utan har fått ta det i omgångar.

Kryssboll i trädgården...

Ett ställe som det bara har blivit stoppat mer och mer saker under denna period är garaget. Tillslut så fullt att inte ens cyklarna fick plats. För två veckor sedan kände jag plötsligt att jag vill ha så lite saker omkring mig som möjligt. Konstig upplevelse, men jag har börjat uppleva att många saker omkring en tar energi. De blir energitjuvar. 

... eller krysantemum som den också heter.

I dag blev det därför en rejäl garagerensning. Och nej, det blir inga tråkiga foton på ett överfullt garage. ;-)  Jag kan dock berätta att det försvann mängder med material till återvinningen. Så mycket att om man lyssnar riktigt noga blir det nog ett eko inne i garaget om man ropar. ;-)

Iskall ingefärsdryck

Nu sitter jag och njuter av dagens bravad. I morgon ska jag märka upp de saker jag lämnade kvar för att åka till mitt loppisbord med.  Njuter av sommarvärmen och den ljumma kvällen med ett glas ingefärsdryck i handen. Önskar dig en riktigt härlig sommarkväll!

13 kommentarer:

  1. Låter ju hur bra som helst att ta bort energitjuvar & sååå gottit med Ingefärsdricka ♡ ...
    Riktigt ljuvliga foton mé/Kram finaste & ha en fortsatt ljuvlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Förstår din känsla att få allt bortrensat, man behöver det... tro det eller ej men mina kökslådorblev rensade idag.. kändes som allt låg i samma låda och resten av de fyra lådorna gapade tomma men nu så fick jag tummen ur och det är så skönt efteråt

    ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det är härligt att ha rensst. Skulle också behöva det på vissa ställen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Kulturtanten, och tillika min kära syster, har ju barndomshemmet kvar. Jag bor där och hon och hennes familj kommer hem lite då och då. Vi har röjt och rensat efter det att våra föräldrar gått bort men vi blir liksom aldrig klara. Svårt att slita sig från vissa saker men till slut måste man ta ett beslut. Men det tar på krafterna. Tur att vi inte har någon brådska.../Lilla gummann

    SvaraRadera
  5. Jag har ju följt ditt kämpande med att rensa och sortera allt.
    Och jag vet att du har varit suverän! ♡
    Ibland är det verkligen jätte skönt att få bort en massa som tar Både plats och energi.
    Och nu till min fråga till dej! :)
    Är det verkligen gott med ingefärsdryck eller bara nyttigt?
    Ha en riktigt härlig söndag! ♡
    Kram raring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här ingefärsdrycken är nog mer god än nyttig ;-) Köpt på systembolaget och finns både alkoholfri och i mellanölsklassen.

      Radera
    2. Nu vet jag vad det är! :)
      Ginger beer!! Har jag rätt?

      Radera
    3. Ja, alldeles rätt! :-) Kallar den dryck då det står beer på flaskan, men på systembolaget står den bland vinliknade drycker.

      Radera
  6. Skön känsla, den du beskriver :) lättnaden över beslut och genomfört arbete!
    Du har gjort ett gediget arbete med att tömma ditt föräldrahem - nu kommer vilan - bara det!
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  7. Mycket jobb med att rensa och sortera, men desto skönare när man är klar. Ingefärsdricka låter jättegott.
    Du är nog först med att visa bollkryss. Så söt, men än så länge vägrar jag höst. Jag fortsätter med sommaren lite till.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jag känner så väl igen allt det du beskriver. Det är inte lätt att göra sig av med en del saker, men till sist finns det inte utrymme längre. När allt är klart får man just den där sköna känslan av att man gjort något bra. Kram

    SvaraRadera
  9. Att rensa ur får en alltid att må bra, tyvärr så brukar jag vara lite övernitisk och har slängt både en och två saker som jag har ångrat som attan en tid efteråt.

    SvaraRadera
  10. Det där upplevde jag i fjol den här tiden....tyckte det var läskigt att lämna mitt barndomshem...men var så illa tvungen att hjälpa mina föräldrar att flytta eftersom dom blivit både sjuka och gamla. Så nu bor dom i stan i en fin lägenhet ;)).....men jag är den vemodiga typen , som vill att allt ska vara som det alltid har varit...såå dumt att tro....men mina föräldrar skall alltid vara där i huset sedan 1960 talet...och så ska dom vara unga och friska, hihi.....du förstår, haha...
    Hur som helst...ha en fin dag...solen skiner här, men helt plötsligt kom det in dis från havet, så nu är et inte lika skönt ute längre...i morgon flyttar vi hem till stan....
    Kram bia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥