söndag 13 september 2015

Arbetssöndag

Tidig morgon med en kompakt dimma över åkrarna. Fotograferade en stund på hundarnas morgonpromenad. Kossorna hördes råma i dimman. I övrigt helt tyst. Som det brukar en söndag kl 6 på morgonen.


Återbruk på en duk

Myser med tända ljus och lång frukost. Det är alldeles tyst här... förutom hundarnas snarkningar som ger en än mer rofylld känsla.


Jag gillar dessa ögonblick. Lägger in dem i minnesbanken av stunder att tänka på de dagar då det är ett helt annat tempo. Minnas att dagar ser så olika ut. Idag blir det en lugn, men lång arbetsdag. Sittande framför datorn vid köksbordet. 


Jag vet också att jag tänker ta paus och njuta av söndagen. Promenera med hundarna och fixa lite i trädgården. Dagen är bara morgon.

12 kommentarer:

  1. En jobbande söndag? Ja, de dyker upp här också då och då.
    Hoppas verkligen att pausen blir av :)
    Önskar dig en skön söndag, oavsett vad du gör!

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker duk! Härligt att kunna duka så fint till frukost. Här hos mig händer det att söndagen också blir en "jobbedag". Då tar jag i stället "ledigt" en annan dag i veckan. Jag bestämmer ju helt själv. Kram

    SvaraRadera
  3. Om man tar paus och kan arbeta i lugn och ro så brukar det inte vara några problem. Kom just tillbaka efter en pauspromenad:) Nu kan jag jobba vidare några timmar, med avbrott för matjesill-lunch, och mår bra eftersom jag rört på mig idag också!

    Ha en fin arbetsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så vilsamt och ändå jobbdag. Ja med det rätta upplägget går det. Det gäller som du skriver att njuta i stunden och landa i nuet emellanåt. Har också jobbat några timmar och nu blir det snart fika hos en släkting.
    Ha en fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  5. Så mysigt det låter ;))....jag är inte morgon pigg...kanske också för att jag inte behöver stiga upp så tidigt på morgonen.....är mera en kvällsmänniska ;))......sitter vid datorn en stund nu, samtidigt som jag har loppisen öppen....det regnade ju i morse så jag tänkte inte ha öppet, men solen kom fram, så jag öppnade ändå ;)).........hoppas på kunder !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Så mysigt det låter ;))....jag är inte morgon pigg...kanske också för att jag inte behöver stiga upp så tidigt på morgonen.....är mera en kvällsmänniska ;))......sitter vid datorn en stund nu, samtidigt som jag har loppisen öppen....det regnade ju i morse så jag tänkte inte ha öppet, men solen kom fram, så jag öppnade ändå ;)).........hoppas på kunder !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuvlig start på Söndagen ♡ ..........
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  8. Tidiga morgnar är ju härligt om man får ta dem i vilken takt man vill. Jag har också "jobbat" idag men mer med att pyssla här hemma med tvätt, strykning, städning och blomskötsel. Nu sitter jag mest och tycker att jag har det fint här hemma. Skönt det också!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Det är ljuvligt för själen att lyssna på tystnaden. Bra start på dagen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Låter som en skön helg även fast du jobbat lite. Hoppas även veckan blir bra :)

    SvaraRadera
  11. Ååå de där mornarna med den där tystnaden. Jag har börjat utöva The holy hour enligt Robin Sharma och jag måste säga att det är bland det bästa jag gjort. Att gå upp klockan 5 varje morgon ha en hel timme till för bara mig och tystnaden. Det är livskvalite det ;)

    Fin dag till dig och fin start på den nya veckan.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  12. Tidiga morgnar är underbart när man är morgonpigg! Hela dagen ligger orörd och kaffet står i koppen och väntar. Vad fint bilderna gestaltar din text!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥