lördag 12 september 2015

Att njuta av en liten bit...

Just nu lite mör i benen. Riktigt tidig morgon med kamerautrustning, stativ och extra kläder i en ryggsäck följde jag med ett jaktlag ut på älgjakt. Inte för att dokumentera själva jakten utan att få följa med och fånga den tidiga morgonen på foto.

Återbrukad mässingsljusstake

En helt fantastisk morgon och en härlig naturupplevelse. Tänker efter att ha varit med att mycket av älgjakten handlar om jaktlagsgemenskap och att vistas ute i naturen. När klockan slog 10 så hade jag varit ute i många timmar. Bestämde mig för att nu var det dags att åka hem och gå ut med mina hundar. 

Återbrukad broderad duk

Jag har ganska nyligen upptäckt en app i mobilen - en hälsoapp där man kan ha koll på hur många steg man går varje dag. Innan klockan tolv visade appen på över 11000 steg. Rekommenderat är att gå mer än 10000 steg per dag. Och just nu känns det i benen. Inte för att jag gått 11000 steg utan för att jag gått stegen med ganska tung packning. Bra träningspass! 


När mina fina hundar och jag återigen var hemma kändes det riktigt gott med en kopp ekologiskt kaffe och en chokladbit. Och det här med att bara ta en bit... 


Bara ta en bit när chokladen formligen smälter i munnen... Jag längtar sällan efter choklad, men när det finns så tar jag gärna. Och idag måste jag erkänna att chokladen var mer än god. Kanske just för att kroppen fått röra ordentligt på sig. Nu är det flera timmar kvar av dagen så kanske hinner det bli några tusen steg till.

15 kommentarer:

  1. Låter som en härlig tur. Du undrade var min ljusstake är köpt. Den kommer ifrån Palladium i Lund. Vet inte om de har den nu. Fick den i julklapp av min dotter. Kanske kommer de till jul igen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kaffe och choklad är fint för själen, speciellt efter att man har gjort något bra. Jag är alltid sugen på choklad, det spelar ingen roll när och vilken. Dina bilder på Piteälven är fantastiska!! Fin lördag till dig! Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Wooo,så spännande & va' gottit fika ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  4. Det är något magiskt med skogen tidiga morgnar! Hoppas vi får se några av dina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Just hösten är en vacker tid att vara i skogen tycker jag. Tycker om luften och lukten. En liten chokladbit är aldrig fel...
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt att vara ute i naturen så tidigt.
    Härlig blogg du har
    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Tänk att det har jag drömt om i många, många år att följa med ett jaktlag ut för att få just en fantastisk naturupplevelse! Lyckliga du!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Åh, jag blir så sugen på att gå promenader i skogen när du beskriver din morgon så fint. Har lite svårt att gå på ojämnt underlag med min skadade fot än så länge, så skogspromenader blir det inga i höst tyvärr.
    Nog slinker det ner en och annan chokladbit till kaffet här också! Gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Så härligt det låter! Här slinker det ner en massa godsaker kan jag lova!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Låter underbart och jag kan känna doften av daggvåt natur. Blev det någon älg?
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte när jag var med, men senare på dagen fick de en älg.

      Radera
  11. Det är så mysigt och själsligt givande att vara ute tidigt med dom fyrbenta.
    Njuta av tystnaden och naturen.
    Härligt minst sagt!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Kul idé att följa med ett jaktlag. Tidiga morgnar kan vara härliga, speciellt denna årstid. Har suttit här med tända ljus hela helgen, ljus för min syster...
    Äter nästan aldrig onyttigt, förutom mörk choklad som jag äter nästan varje dag!

    SvaraRadera
  13. Hmm äter alldeles för mycket onyttigt :/
    Idag tryckte jag i mig ännu en polkagris .. Mörk choklad går tyvärr inte alls ..som jag försökt ;) älskar dock marabou mjölkchoklad och en hel sån stor kaka kan jag lätt trycka i mig till kaffet ...
    Önskar att hag var mer måttlig ... ;)
    Underbara bilder fina Helena !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Vad häftigt att få följa med ett jaktlag! Tror som du att det är mycket gemenskap och naturupplevelse med, inte bara själva "jagandet" - pang panget. Och choklad är helt klart godaste godiset om man frågar mig! Kram

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥