tisdag 15 september 2015

Hela världen är full...


Hela världen är full av underverk. men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardagliga. /H.C. Andersen

Efter att ha läst tacksamhetslistorna hos de andra deltagarna i bloggutmaningen Tacksamhet föll mina tankar på citatet av H.C. Andersen. Att skriva ner det fina i tillvaron gör att livets små underverk också blir mer synliga. Att lyfta ljusglimtarna i vardagen och se glädje i både lättsamma och svåra stunder är en konst, men något jag tror man kan träna sig till.

Mitt instagramfoto från morgonens hundpromenad.

Bara en sådan sak att se morgonen vakna och känna att det finns en hel fantastisk dag framför en. Eller känna att vattnet från kökskranen smakar så gott. Eller att de stuvade makaronerna den här gången inte brände fast i kastrullen. Eller att komma från veterinären och känna att det ändå känns lite hoppfullt. Idag var Blåöga på kontroll hos veterinären. Det blev en gedigen undersökning. Ny medicinering och ny tid nästa vecka. 

16 kommentarer:

  1. Helt ljuvligt Foto ❤️ ...
    Skönt att det känns hoppfullt med liten Blåöga,håller mina tummar så de blir Blå!

    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  2. Du visar så vackra bilder . Naturen kan du verkligen fånga på ett underbart sätt. Har tittat tillbaka i din blogg och letat efter ditt inlägg om växtfärgning. Och jag ser hela tiden så inspirerande bilder och text. Men inlägget jag letade efter hittar jag inte . Jag har i alla fall hänvisat till din blogg. Inlägget hos mig kommer på lördag.
    Ha det jättefint. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Fina bilder både här och på Instagram. Hoppas verkligen att allt går bra med Blåöga!
    Det är så hemskt när ens djur inte mår bra.
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Ett mycket bra citat! Jag hoppas det blir bra med Blåöga. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, att skriva det som är fint och bra tycker jag att man ska göra, det blir ännu mer påtagligt.
    Hoppas det går bra med Blåöga!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Tack Helena , ja det inlägget var det och nu har jag länkat till just det.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Så fint citat. Håller tummarna för lilla Blåöga. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Stämningsfullt skrivet. Vackert citat att ha med sig i vardagarnas lunk!

    SvaraRadera
  9. Heja Blåöga! Vi håller tummarna!

    Visst är det så att det går att träna. Att se det lilla i det stora är fantastiskt, en gåva.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Det där var ett fantastiskt fotografi och det där citatet är ett av mina favoriter.

    En fin dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Visst har vi mycket att vara tacksamma över, om man bara tänker efter.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Underbar bild! Visst finns det massor i tillvaron att vara tacksam över bara man tänker efter lite! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Så skönt att Blåöga mår lite bättre. Håller tummarna! Din bild är så fantastiskt fin! Vilken morgon att vakna till. Visst kan man träna upp det här med tacksamhet. Tycker det är så viktigt, och fint! Och visst är det tur att det finns underverk. Jag har som tur har ett underverk att se fram emot mitt i allt det jobbiga. Kanske sagt det förut, men i februari ska jag bli mormor åt ett litet underverk :) Stor kram!

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig morgonbild :) Det finns mycket som är bra i livet också :), det gäller att ta vara på det.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  15. Jätte fint citat och Sååååå vacker bild!
    Skönt att läsa att veterinären kämpar på med blåöga och sätter in det som behövs! ♡
    Ha en jätte fin Torsdag fina du!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  16. Som sagt, det finns mycket att vara tacksam över och glädjas åt....brukar tänka på att jag är glad att jag är frisk (vad jag vet iaf)...när min väninna är full av cancer som hon haft i över 12 år !!!...men hennes kropp har tagit stryk av all cellgift hon fått....har börjat med mild cellgift igen !!!....jag är såå tacksam över livet.....
    Trevlig helg!
    Bia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥