fredag 11 september 2015

Nära

I somras besökte jag Storforsen som ligger i Piteälven. En fantastisk upplevelse. Orsaken till besöket var att det ingick i  sommarens fotokurs att åka dit och träna på att fotografera vatten. Att träna "frysa" vattendroppar och få vattnet att se ut som silke.


Teleobjektivet blev den dagens verktyg. Det är fantastiskt så nära man kan komma med den typen av objektiv. 


Och så fantastiskt mycket man kan åstadkomma med rätt inställningar på kameran. Det här med att kunna fånga en känsla i bilden.


Långt bort stod jag från vattnets kraftiga forsar. Ändå kom bilden så nära att jag efteråt kunde se vattendropparna som stänkte i forsen. Magisk känsla!

Vill du se de andras tolkningar temat Nära i Fröken Fotos utmaning? - Klicka här!


14 kommentarer:

  1. Verkligen helt magiska bilder.
    Förstår att den där kursen måste ha varit jätte rolig och lärorik!
    Hoppas du är helt frisk nu och kan njuta helt och fullt av helgen! :)
    Stor kram! ❤

    SvaraRadera
  2. Otroligt magiska bilder wow
    Det känns in i kroppen när man tittar på dom :)
    Hoppas du får en härlig fredagskväll finaste
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Waooooooooo fantastiskt vackert,sagolikt & magiskt ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Magiska. Nära. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! Vatten är magisk både nära och på avstånd!

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder! Forsande vatten är mäktigt.

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder, så roligt det måste
    ha varit och en mycket bra kurs.
    Kramar och fin helg/AM

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt! Vatten och is är underbara objekt, tycker jag. Fast jag fotar bara med mobilen nu för tiden. Dottern gillar fotografering och har satsat på en större kamera. Hon får stå för de riktigt bra bilderna, medan jag bara klickar på.
    /P

    SvaraRadera
  9. Så fantastiska bilder du tagit! En fotokurs borde jag också gå, det finns mycket att lära om både kamera och teknik.
    Härligt vid storforsen!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  10. Häftigt att kunna fånga samma motiv på två så olika sätt. Det översta fotot ser juut som om det vore målat med mjuka penseltag.

    SvaraRadera
  11. Vatten är fantastiskt och du har fångat det riktigt levande fint!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Fina bilder! Vatten som ser ut som silke är så vackert, och när man ser dropparna så där nära, det är fint. Min son är duktig på att fånga just sånt på bild, önskar jag var lika duktig.
    Kram AK

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥