fredag 25 september 2015

Soligt

Nu är alla åkrar slagna. Då passar jag och hundarna på att ta promenader längst åkerkanterna. Extra vackert så här på hösten och när solen skiner över färgprakten. Som för ett par helger sedan. Jag inser att jag fotograferar så mycket och om jag skulle visa dem skulle jag få göra inlägg flera gånger om dagen.

Jag fascineras ständigt över årstidsväxlingar. Känner tacksamhet att jag redan som litet barn, i barnvagn, fick följa med ut i skog och mark. Lärde mig att uppskatta naturen och känna vördnad över den. 


Som den här dagen med strålande sol. Promenaden var inte så lång. Ett par hundra meter åt höger ligger mitt hus. Men ändå tog den en timme. Det fanns så mycket vackert att titta på. Jag stannade till. Tittade på tistlarnas fröställning. Nästan som silke. Skimrande. 


Eller påfågelfjärilen som fick mig att glömma tid, rum och hundarna. Allt eftersom den flög följde jag efter. Ville så gärna fånga den på bild. Och hundarna... jo, de stod kvar... van att matte börjar krypa på marken i fascination över naturens mångfald. 

Det här är mitt bidra till Fröken Fotos utmaning Soligt. Vill du se vad andra har tolkat kan du klicka här.

12 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fotar så mycket. Och hundarna måste vara en syn för sig när de står där och väntar på dig. Höststämning i dina bilder, vemodigt men fint.

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastiskt med årstider!? Jag är så tacksam att jag bor i ett land där vädret och växtligheten växlar! Och jag känner igen det med fotograferandet, jag har i princip alltid med mig kameran, även till jobbet - för vem vet?! Trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, härligt när solen visar sig även nu på hösten. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Att jaga den perfekta bilden....
    Förstår känslan! :)
    Tack för din fina hälsning ikväll! ♡
    Allt är toppen med mig!
    Mycket runt omkring bara...
    Jag är nog snart tillbaka igen! :)
    Och under tiden så läser jag alla andras fina bloggar istället. Men lämnar inte alltid ett avtryck.
    Läste om dina remmar häromdagen.
    Det lät jätte gott! :)
    Hoppas du också får en jätte fin helg rara och fina du! 💕
    Stor kram!


    SvaraRadera
  5. Att jaga den perfekta bilden....
    Förstår känslan! :)
    Tack för din fina hälsning ikväll! ♡
    Allt är toppen med mig!
    Mycket runt omkring bara...
    Jag är nog snart tillbaka igen! :)
    Och under tiden så läser jag alla andras fina bloggar istället. Men lämnar inte alltid ett avtryck.
    Läste om dina remmar häromdagen.
    Det lät jätte gott! :)
    Hoppas du också får en jätte fin helg rara och fina du! 💕
    Stor kram!


    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vackra foton ♡ ...
    Trevlig Helg/Kram

    SvaraRadera
  7. Jag njuter av sensommaren jag också. Kan inte kalla det höst ännu för den har inte riktigt anlänt till Gotland än. Men den knackar på dörren.
    /P

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder....och fjärilen !!!!.........idag har vi haft en toppenfin dag...soligt och 15 grader i skuggan.
    Kändes inte som hösten kommit, men det har den ju.....
    Ha en fin helg!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk förmåga att se det stora i det lilla du har! Vilken gåva... Det hjälper nog till väldigt bra att njuta av livet och vara lycklig. Och tack för att du delar med dig i fina bilder!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Så vackert och den där känslan son naturen kan fylla en med är det få saker som kan.

    Du tack... Lämnat tack som svar på din kommentar men kände att jag ville ge ett till,

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  11. Vad härligt det lät ...din promenad ...du hann verkligen utforska naturen

    SvaraRadera
  12. Så underbart att fångas av naturen och bara njuta, för det var så jag uppfattade det du beskrev. Rofyllt och utforskande på samma gång. Fint! Själv är jag inne i ett ekorrhjul med idelt mycket att göra att de där lugna stunderna att bara vara är obefintliga. Men, de kommer nog snart igen :) Tack för inspirationen!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥