måndag 21 september 2015

Tacksamhet - höstfärger

Jag vet inte riktigt var förra veckan tog vägen. Den svepte förbi utan några särskilda avtryck. Tidiga morgnar och sena kvällar. Ömsom sol och ömsom regn. Ömsom varmt och ömsom kallt.


Efter en vecka med många och långa arbetsdagar... (56 timmar räknade jag ut att det blivit) även liknande veckor innan börjar det kännas. Ändå upplever jag att när man vistas ute i naturen, om så bara för någon timme, så laddas batterierna. 


Vilken sagolik färgprakt det är ute nu. Naturfotografierna i detta inlägg är från september i fjol och min gamla blogg. Men färgprakten är lika magisk i år. Och det är samma miljö då de är fotograferade i byn.


I går, söndag, steg jag upp vid femtiden på morgonen och passade på att gå ut i skogen innan älgjägarna började sina pass i skogen. Naturen vaknade sakta. Vacker och tyst. 

Mysfarbrorn och Blåöga i gårdagens tidig gryning.

By all these lovely tokens September days are here, with summer's best of weather and autumn's best of cheer./Helen Hunt Jackson


Idag är det måndag och dags att reflektera över den gånga veckans saker att vara tacksam över. Hos Eva kan du se vad andra är tacksamma över i sina reflektioner av förra veckan.

Några av förra veckans ljusglimtar är:
Hemgjorda älgfärshamburgare med egengjorda strips till
Höstfärger
Kylig morgonluft
Bra regnkläder
En halv arbetsdag utomhus
Veterinärbesöket
Att äntligen är färgen (läs vitnyansen) på köksluckorna bestämd
Familjen 
Lång lördagssovmorgon
Tidig helgmorgon

15 kommentarer:

  1. Underbart & naw finingar Blåöga & Mysfarbrorn ♡ ...
    /Noooospuss!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, september är en av de bästa månaderna på hela året tycker jag! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Dina fina hundar är ju helt underbara. Vilka kompisar!
    Naturen är så vacker nu, september är en härlig månad!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Härligt med höstfärger och den klara luften. Visst hämtar man energi i naturen. Men jobba inte ihjäl dig för det!! Så söta hundarna är och hoppas det går bra!! Bra regnkläder skulle jag behöva köpa nya, har bara bra kläder i stallet, men skulle behöva ha när jag går promenader etc.

    SvaraRadera
  5. Visst är naturen fin nu under hösten och även om det mesta av årets sommar regnade bort uppskattar jag den kalla friska höstvinden. Och nu börjar "värmeljustiden" :)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hösten ÄR verkligen vacker :) Men du, 56 timmar? Inte för att jag inte gör samma antal. med allt för jämna mellanrum ... men ändå. Det ÄR ju för mycket!
    Mitt hungriga jag fastnar vid älgfärsbiffarna. Mums!
    Och snart får vi se hur de vita luckorna ser ut :) har nyfiket följt utvecklingen!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackra bilder! Ja, bortser man från mörkret och regnet så är hösten rätt härlig:)!

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra höstbilder ! Och hundarna, vilka sötnosar !
    Ja, ibland blir det alldeles för mycket jobb här också, men vad ska man göra? Det är tur att man återhämtar sig ganska snabbt iallafall .
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Underbara Bilder Tack :) Höstfärger ger värme och att ha bra regnkläder gör ju att det inte är problem att vara ute även i höstregnet ;)
    Tack för att du delar finaste Helena
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Blåöga och Mysfarbrorn är verkligen SÅ söta på bild! Ja nu laddas verkligen batterierna när man går ut, tror att kroppen känner att den behöver varje ljusglimt inför det kommande mörkret!

    SvaraRadera
  11. Gillar hösten med sin klara luft och vackra färger ;)).....så söta dom är dina hundar ;))
    Ha en fin morgondag nu....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  12. Så vackra bilder, hösten är verkligen fantastisk.
    En härlig dag önskar jag dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Jag är jätte spänd på att få läsa om när ni börjar måla :)
    Det kommer bli så fint!
    Har aldrig ätit älg. Tror jag. Inte vad jag kan minnas iaf. Men det är säkert jätte gott!
    Men du får allt bromsa lite vad gäller arbetstimmarna tycker jag! Inte för många såna veckor....
    Ha en riktigt skön kväll med familjen och dina söta vovvar! :)
    Kram! ♡

    SvaraRadera
  14. Så vackra höstbilder. Du har rätt . . . det är ett bra sätt att ladda batterierna i naturen.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Oj, oj, 56 timmar? Jag som släpat mig upp till 32 timmar-ish, tycker att det tär (men var ju van vid noll i flera månader).
    Men så gott det lät med älgfärsburgare! Mums

    Ha en fin vecka

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥