måndag 14 september 2015

Tacksamhet - tidig morgon

Den här tacksamheten att ha naturen så nära inpå - den återkommer jag ofta till. Att vandra omkring i ren luft, så ren att skägglavar växer i mängder. Det är en förmån idag och något att vara riktigt tacksam över.

Fotocollage från mitt instagramkonto


I helgen följde jag med ett jaktlag ut. Och ställde mig sedan frågan - varför tar man så sällan tillvara på möjligheten att stiga upp riktigt tidigt och njuta av att naturen vaknar till? Bara den möjlighet vi har att kunna vistas ute i naturen - allemansrätten! Förstå om inte den fanns?


Idag är det måndag och dagen då jag reflekterar över den gångna veckan. Eva Trillian har startat den här fina tacksamhetsutmaningen. Ett bra sätt att lyfta fram det fina i tillvaron. Som Eva skriver: Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


Det här är några av mina ljusglimtar från förra veckan:
Allemansrätten
Tidiga morgnar i skogen
Att febern varade endast ett dygn
Alla skratt
En mycket omtänksam arbetskamrat
Höstfärger
Ett städat garage
Vacker stjärnhimmel
Norrsken
Zucchinilasagne

Vill du vara med eller se vad andra är tacksamma för - klicka här

13 kommentarer:

  1. Underbart ♡ ...
    /Varma goa Höstkramar till dig du fina!

    SvaraRadera
  2. Ja tidiga morgnar är underbara de få gånger jag väl är ute då! Allemansrätten är fantastisk! Vistas ju i skogen nästan varje dag så den vill jag inte vara utan. Norrsken skulle jag gärna vilja uppleva någon gång.
    Tack snälla rara för dina ord och kram!

    SvaraRadera
  3. Norrsken är bland det vackraste som finns! Men dina fina naturbilder ligger inte långt efter. Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  4. Allemansrätten är verkligen någonting vi borde vara med stolta och tacksamma för! Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Jaa, naturen är allt bra vacker och härlig att vistas i...saknar skogen just nu...har inte gått i någon fin sådan i sommar....vi får väl se vad jag hittar på så småningom....hittar kanske någon drömskog, hihi...
    Höst kram bia

    SvaraRadera
  6. Min man jagar uppe i södra Lappland den här veckan och jag hade gärna följt med men måste vara hemma och jobba. Det är härligt i skogen nu och tidiga morgnar så blir det extra fint. Din choklad och macka-bild ser trevlig ut. Mer skogspromenader med matsäck, det får bli ett höstlöfte för mig!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Naturnära och höstfina saker på din lista :)
    Allemansrätten! Vi fattar nog egentligen inte hur bra vi har det i vår natur! Vä l värt att påminna oss om!
    Tack för att du berikar allas våra listor med din! :)

    SvaraRadera
  8. Norrsken står på min bucketlist vill så gärna se det på riktigt !!!
    Natur i ens närhet gör mycke för ens själ
    Tack för fin lista ❤️
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  9. Allemansrätten är verkligen något att ha på listan. Vi i Sverige tar den lätt för givet.
    Tidiga höstmornar är inte heller så tokigt, det är vackert när älvorna dansar.

    SvaraRadera
  10. Du har så rätt. pratade med en arbetskamrat i helgen när jag jobbade om det där med promenaderna i skogen när man fylls av det gröna lugnet. Fast morgonpigg är jag inte ;-). Men vill

    SvaraRadera
  11. Så fint du skriver om tacksamhet. Man borde stanna upp mer och reflektera över detta, ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så fantastiskt härligt det ser ut. Synd att du inte fick se björnen.
    Jag älskar vår jord och förundras över dess mirakel nästan varje dag. Känns skönt att vara tacksam.
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Allemansrätten, ja den är fin och vi tar den gärna för alldeles självklar!
    Men några fina höstfärger har jag inte sett till än, här är det mesta grönt fortfarande!
    Trevlig vecka önskar jag dig!

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥