lördag 3 oktober 2015

En ny utmaning Hållbar livsstil - Är du med?

Många är ni som delar med er av tankar och idéer runt ett hållbart sätt att försöka leva. Både att ta tillvara på stunden här och nu, att kämpa när väggen blev för hård eller hur man kan ta tillvara på saker och ge dem ett nytt liv. Det gav mig tanken att starta en bloggutmaning med temat Hållbar livsstil. Att varannan söndag - jämn vecka - lyfta en hållbar livsstil utifrån hälsa eller miljö. En reflektion eller ett tips som du vill dela med dig. Hälsosam mat, diy, återbruk, träning, miljö eller något annat som du tycker bidrar till en bättre livsstil. Visst är du med?


Jag hoppas att du vill vara med och tillsammans bidra till att sprida tips och idéer om att ta tillvara på oss själva och miljön. Utmaningen börjar nu. Genom att länka ditt blogginlägg nedan - klicka på den blå rutan - så är du med i utmaningen.




11 kommentarer:

  1. En fundering - vill ni ha utmaningen med fri tolkning eller med bestämda teman? Min första tolkning kommer i morgon söndag. Hoppas att du vill vara med. ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Jag tycker att fri tolkning är bättre när det gäller hållbar livsstil. Tänker att man kanske får tillgång till mera ideér och knep kanske.
    Jag hänger på hur som helst! Tycker att det är dags att ta mitt ansvar som människa och bloggare (inte för att jag är en stor sån men ändå) och visa alternativ till slit och släng.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så glad jag blir att du hakar på. ♥ Kram

      Radera
  3. Vilket fantastiskt initiativ. Hejja dig. Nu ska jag läsa om hållbar livvstil hos de som bidragit. Kanske kan jag vara med nästa gång. För jag skriver ju nästan varje inlägg om hållbar livvstil så det borde inte vara så svårt ;)

    En fantastisk fin dag önskar jag dig och än en gång hejja dig.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore jätteroligt om du är med nästa gång Annie! Du har så många kloka tankar och tips. Fin vecka till dig med. Kram

      Radera
  4. Visst är jag med! Men att komma ihåg vilken söndag och sånt där lovar jag ingen kring....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du vill vara med! ♥ Jämn vecka varannan söndag. Kram till dig.

      Radera
  5. Nu har jag äntligen fått ihop ett inlägg :)
    läs här http://millashalsoblogg.blogspot.se/2015/10/somn-och-varmeljusbehallare.html
    ha det gott
    kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du hakar på. ♥ Ett mycket bra inlägg du gör och ett viktigt sådan. Fin kväll till dig. Kram

      Radera
  6. Jag ligger efter i allt bloggläsande så jag har missat detta. Hoppar gärna på nästa gång! Bra tanke, viktigt att tänka högt och faktiskt göra. Och att inspireras av varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är varmt välkommen att vara med! ♥

      Radera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥