fredag 30 oktober 2015

Kärlek... till naturen

Fröken Fotos tema på veckans utmaning är Kärlek. Jag har funderat lite på temat. Allhelgonahelgen ger genast tankar om kärleken till dem som inte längre finns hos mig - mina föräldrar. Men också till de små symboler som finns lite överallt här hos mig. Inredningsdetaljer som inte har varit tänkt utan bara blivit. Bland annat hjärtan i olika varianter. Tolkningen av temat landade istället i naturen.


Som igår vid lunchtid. Sittandes på en filt med vinterkläder denna kyliga gårdag åt jag lunch på bryggan vid sjön. Sakta började solen skymta fram bakom talltopparna. 


Dagen var kall och fastän solens strålar tinade upp bryggans frost, bet frosten sig kvar och gnistrade som kristaller i vegetationen.


Fascinerande hur vatten ändrar form. På sommaren som vatten och vattenånga. På vintern även som is. 


Naturen är sagolikt vacker. De olika årstiderna med sin charm. Min kärlek till naturen är stor. Där hämtar jag inspiration, kraft, kreativitet, tankar och energi. Var hämtar du din inspiration och kraft?

18 kommentarer:

  1. Så underbara bilder. Kan känna din kärlek till naturen när diu sitter där på bryggan. Så fin tolkning. Ha en härlig dag. Hoppas solen lyser på dig Idag med. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag kan väl säga så här...
    Dina bilder inspirerar mig otroligt mycket och jag får kraft genom att läsa dina inlägg! ❤
    Denna helg går även mina tankar till dom jag förlorat och även till dom jag kan förlora.
    Önskar dig en fantastisk helg med mycket tid i naturen med dina små vänner!
    Stor fredagskram! ❤
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Underbart! Naturen måste vara den bästa platsen att hämta kraft i.
    Låta tankarna tystna och bara andas in det vackra.
    Vackra bilder!

    Kram från mig och pälsbollen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk bild på bryggan! Helt spegelblankt och jättevackert! Alla dina bilder är så fina jämt men den gillade jag extra mycket. Du är duktig på att fota!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Underbara vattenbilder!

    Happy Friday!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ett ord bara Waoooooooo
    /Kram du fina!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt harmoniska och vackra bilder!

    SvaraRadera

  8. Jag hämtar kraft från naturen och genom att meditera. Men också av små saker som finns runt mig, saker som berör mig.....
    Precis som du så tänker jag på vänner och nära Allhelgonahelgen.

    Fredagskram ♥

    SvaraRadera
  9. Den första bilden är magisk! Jag kan också samla kraft från naturen, vid vatten. Allhelgona-helgen är en bra tid för reflektion, tacksamhet och kärlek, så mycket vi fått av tidigare generationer.

    SvaraRadera
  10. så vackert... fint att få hämta kraft och inspiration ifrån naturen.
    Jag hämtar min i min tro.
    ha en fin start på helgen!

    SvaraRadera
  11. Vilka foton, det känns som om jag satt där och åt lunch med dig. En annan gång kanske :-)

    SvaraRadera
  12. Fantastiska naturbilder! Önskar jag tog mig mer tid att vistas ute i naturen, för det gör verkligen gott, både för kropp och själ.
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder!
    Naturen ger mig kraft, ro, frid och inspiration. Jag får det även från mina barn och barnbarn .... men de tröttar också.
    Ha en fin fredag kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Men du vilka vackra bilder...
    Naturen är helt fantastisk och du kan verkligen fånga den på bild.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  15. En lunch på bryggan vid sjön!! Kan livet vara bättre?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Håller med !!! Naturen är verkligen en stor energikälla för mig också. Vi tillbringar mycket tid i skogen i olika sammanhang, Jag måste också nämna familjen som för mig är den största inspirationskällan. Minsta barnbarnet 8 som idag hade skickat ett Halloweenkort av egen tillverkning till sin mormor och morfar. Hur mycket kraft och inspiration ger inte det ?! Kram Eva

    SvaraRadera
  17. Åh, vilka vackra bilder! Så rogivande!
    Jag hämtar kraft och inspiration hos naturen och min lilla familj. De är bägge magiska. <3

    SvaraRadera
  18. Äääälskar första bilden! Underbar! Vacker tolkning.

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥