lördag 3 oktober 2015

Lördagscitat - 3 oktober

Igår - fredagskväll med höstmys och tända ljus. Soffhäng med hundarna sovandes bredvid. Idag - lördag och dags för ett citat i Maries lördagsutmaning. Första dagarna i oktober. Naturens orangea månad.


Vänskap följer oss genom livet och leder oss genom snår, kalhyggen, uppför berg och genom dalar. Det är en mödosam väg, men sällskapet är bra. /Stuart och Linda MacFarlane


Efter den tredje intensiva arbetsveckan med långa arbetsdagar blir det nu en fixardag här hemma. Och en skogspromenad med Mysfarbrorn och Blåöga. Önskar dig en härlig lördag. Det ser ut att kunna bli en dag med vackert väder.

11 kommentarer:

  1. Strålande sol här med, och jag tror nog att mina kängor åker på ett par timmar dom med... trots att schemat egentligen är fullspäckat, denna lediga lördag!
    Den fina kalendern har jag med...
    Svar på Din fråga hos mig: Vi är / har varit bruksfolk, med spår som inriktning. Men de senaste 3 schäfrarna har inte varit friska, så det har varit så tungt att vi inte orkat börja om på nytt igen... :( Skaffar du en (grå <3 )schäfer så lovar jag dig att du aldrig blir besviken :)
    Kan kika in här om du vill:
    http://sixtenjr.blogspot.se/
    Så nu är det bara lilla Herr Larsson i huset, min ständige följeslagare...:)
    Önskar Dig en riktigt dag! Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ja här skiner också solen, men jag ska sitta inne hela dagen på möte med kollegor, även de en sorts vänner. Hoppas att du kan pricka av några punkter från din fixarlista och ändå hinner med att njuta ledighet.

    Svar: Bruces scen sträcker sig långt åt sidorna också, med tungor ut i publiken. Han rör sig över hela scenen och kommer även ut på kanterna då. Jag stod nära en tunga på sidan under alla tre konserterna på Friends, inte i mitten där det är väldigt väldigt trångt.

    SvaraRadera
  3. Här är en mulen lördag men varmt, visar 13 grader redan...
    Ett fint citat om vänskap...

    Ha en fin röjarlördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack för ett ett helt underbart citat om vänskap ! Så bra och tänkvärt.
    Önskar dig en härlig helg med vovve m fl !!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sååå vackert citat & härligt med solig Lördag & skogspromenad med go"voffsen"....
    Här är det rena rama sensommar Hösten hihi ljuvligt/Kram finaste!

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig utmaning. Den skulle man kanske haka på. Jag är alldeles övertygad om att jag nyligen såg ett fantastiskt trädgårdscitat som jag tänkte skulle passa på bloggen ... men var jag hittade det vet i sjutton ...

    Ha en finfin dag!
    Linda

    SvaraRadera
  7. Vilket klokt citat, det väcker onekligen tankar! Kramar Liza

    SvaraRadera
  8. Ett fint citat om vänskap... och fina bilder!
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det blev en dag med vacker väder,åtminstonehär i stor-Stockholm:-) Å citatet är så klockrent och sååå sant!

    Stort tack för titt-in hos mig:-)

    SvaraRadera
  10. Vilket vacker citat du bjuder oss på. Goda vänners sällskap är det bästa man kan ha.

    SvaraRadera
  11. Underbart citat på härliga bilder!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥