söndag 11 oktober 2015

Tack!

För en vecka sedan startade jag bloggutmaningen Hållbar livsstil. Det känns fantastiskt med alla positiva kommentarer. Både er som vill bidra med egna inlägg, ni som vill följa och läsa samt till er som också hakar på de utmaningar som jag bestämmer mig för att ha. Likt vattendroppar i ett hav blir alla bidrag tillsammans ny gemensam kunskap om hållbar livsstil och ett engagemang att allt vi gör har betydelse. Både för den egna hälsan och för miljön. Två nya bidrag har kommit. Det ena är från Susanne på Kolonilotta som skriver om inre stress och hur viktigt det är att vi får vara den vi är och att få vara olika som människor. Milla på Millas hälsoblogg skriver ett miljöinlägg vad som gäller för värmeljushållare i hennes kommun. Hon har också sammanställt viktig information om den miljöbelastning värmeljus och dess behållare har på naturen.


Min utmaning var att sova 7-8 timmar per natt. Det har gått ganska bra. Den utmaningen fortsätter jag med veckan som nu kommer. På söndag nästa vecka blir det dags för ny utmaning där jag hoppas du vill bidra med reflektioner, må-bra-tips eller något du tänker utmana dig själv med när det gäller hållbar livsstil. För din hälsa eller för miljön. Kram till er alla!

12 kommentarer:

  1. Vilka bra och värdefulla utmaningar. Ska försöka titta in nästa söndag och bidra med nåt.
    Ha det så fint
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt välkommen att vara med i utmaningen! :-)

      Radera

  2. Dessa utmaningar är helt underbara. ♥
    Vattendroppe-bilden är helt suverän, jättefin.

    En solig söndagskram till dig ♥

    SvaraRadera
  3. Hej när börjar nästa utmaning? Skulle vilja hoppa på utmaningen.
    /Marina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du vill vara med! Nästa vecka söndag 18 oktober är nästa tillfälle för utmaningen. Då gör jag ett inlägg där du sedan kan länka ditt inlägg. På så sätt hittar andra som är med till dina tankar om hållbar livsstil. Kram

      Radera
  4. Bra utmaning du startat. Värmeljushållare
    tex blir det väldigt många tomma nu framöver.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina länken! :)
    Och ha en jätte fin sista dag på helgen! ❤
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Jag vet bara inte i vilken ände jag ska börja. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Jag vet bara inte i vilken ände jag ska börja. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Jag har inte riktigt hängt med i bloggvärlden...det låter intressant med tips på hållbar livsstil, ska läsa mer i dina inlägg. Tänk att få sova så många timmar, det önskar jag att jag skulle kunna göra, har tyvärr en mycket dålig sömn.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Även fast jag inte hänger på, så hänger jag med och läser. Det är så mycket vi bör tö ka på, och det är bra att bli påminnd om det kloka.
    /P

    SvaraRadera
  10. Vilken klok och dessutom rolig utmaning! Jag skall också försöka vara med :) Det där med hållbar livsstil är knepigt. Det handlar väldigt mycket om balans. Min dotter som är elva läser om hållbart jordbruk i skolan. Jag försöker dra vår familj mer och mer mot det som jag tycker är autentiskt och hållbart. Laga mat från grunden, ha egna höns, sova sju timmar per natt (barnen betydligt mer förstås), inte slänga mat... Och så har jag planer på att använda en av våra åkrar, som vi köpte av bonden när han sålde sin gård, och börja odla egna grönsaker, rotfrukter, bär och frukt. Så, jag tror att din utmaning kan passa mig rätt så bra. Ser fram mot att läsa allas olika inlägg på söndag :)

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥