måndag 5 oktober 2015

Tacksamhet - Nu är trädgården städad.

Nu känns det att hösten är här. Det mesta i trädgården har ställts bort för vintern. Blomkrukor med pelargoner till garaget. Utomhusmöbler och trädgårdspynt i förrådet. Även bordet och stolarna på balkongen har ställts bort.


Det mesta i trädgården är köpt via återbruk. Krukor till exempel. En del saker har jag gjort själv genom att gjuta betong. Det klassiska rabarberbadet och blomkrukor. 


På balkongbordet en metallkorg jag föll för under en loppisvända. I den en värmeljushållare i sten. Mysigt att sitta på kvällarna där med ljuset från lågan.


Idag är det måndag och Evas tacksamhetsutmaning. Några av förra veckans ljusglimtar är:
Hannis på Tidiga mornar och Mia på Mias Mix som hoppat på min tacksamhetsutmaning och till er andra om fina ord om utmaningens tema.    
Att jag bestämde mig för att starta bloggutmaningen Hållbar livsstil.
Blombuketten från livskärleken - en uppmuntran då jag jobbar så oerhört mycket de tre senaste veckorna.
Underbara ord jag fick på jobbet.
Två arbetskamrater som den här veckan varit guld värda.
Soffhäng på fredagskväll.
Att Blåöga mår bättre - verkar vara födoämnesallergi som tillkommit till det andra.
Algköttet i frysen då Blåöga nu bara får äta kokt ris och kokt kött/fisk.
Alla fina kommentarer här på bloggen om mina texter. Tack alla ni! Det värmer. ♥ 
Alkoholfritt gott bubbel.

13 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när man är klar. Mycket spring fram och tillbaka är det. Men vi har ju haft härligt höstväder.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas arbetsbördan har lättat för dig nu! ❤
    Härlig lista. Blommor från din omtänksamma livskamrat när du jobbat hårt i flera veckor. Det är kärlek det.
    Och jätte roligt med din nya Bloggutmaning.
    Hoppas många hakar på den! :)
    Ha en jätte fin kväll fina du!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Underbar tänkvärd lista som vanligt !!!
    Kärlek
    Omtanke
    Underbara ord
    Så mycket fint att vara tacksam för
    Stor kram och hoppas din nya vecka börjat bra
    ❤️

    SvaraRadera

  4. Hoppas din nya vecka börjat bra.
    Det är skönt att fått plockat bort för vintern. =)
    Nu får vi njuta av det fina höstvädret så länge vi kan.....

    Kvällskramen ♥

    SvaraRadera
  5. Fin lista där du lyfter många :) Roligt med din bloggutmaning, som sagt, den ska jag följa med intresse - och kanske t.o.m. hoppa på :) Varför inte?
    Önskar dig en fin fortsättning på en vecka som jag hoppas börjat bra. Hoppas du har det lite lugnare snart!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för länken!! En sån fin utmaning kunde jag ju inte låta bli att haka på! Härligt att få blommor av sin älskade, säker på att du var värd dem! Tänkte på Blåöga igår men så glömde jag fråga hur han mår, skönt att han är lite bättre. Och vad skönt att ha höststädningen gjord. Jag har börjat lite men har många krukor kvar.
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  7. Så skönt att ha fått undan allt i trädgården. Jag har tagit in mina pelargoner. Fast inget mer. Har lite att göra. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Det blir kallare och kallare ju längre höst det går och snart är det jul... Tiden rinner verkligen iväg tycker jag.... En fin tacksamhetslista som du har :) Tisdagskram ♥

    SvaraRadera
  9. Det var ett fint inlägg...ja det finns så mycket att känna tacksamhet för i livet, det lilla i det stora!
    Önskar dig en skön tisdag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Tänk att hundar kan vara allergiska också... Så klart egentligen! Skönt att få svar på saker vare sig det gäller hundar eller människor. Du är före mig i trädgården märker jag. Här står allt kvar och blir allt mer ledset vare sig det är blommor eller gistna bänkar. Kram

    SvaraRadera
  11. Fin lista som vanligt! Ska genast kolla upp vad din utmaning innebär - har ju varit lite frånvarande senaste tiden så det har jag alldeles missat!
    Tack för fina kommentarer inne hos mig - värmer gott att läsa ♥
    Kram

    SvaraRadera
  12. Men visst är det härligt när det är färdig höstat i trädgården. Här är vi också färdiga men vi har kvar utemöblerna på altanen. Kan inte riktigt slita mig från uteplatsen än ;) Härlig att vara tacksam.
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  13. Skönt att höststäda ute. Särskilt när vi har ett så fantastiskt höstväder. Här har vi haft första frosten nu så det börjar bli dags att stöka bort lite här också!
    Ha det fint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥