tisdag 27 oktober 2015

Tidig morgon i skogen

I september berättade jag att jag skulle få följa med ett jaktlag ut på älgjakt. Inte för att jag skulle jaga utan att få följa med och fotografera den tidiga morgon i skogen. På den turen som jag följde med fick vi inte se någon älg alls, men det var verkligen en fantastisk höstdag. Jag har fått önskemål att visa några foton från det här tillfället och plockade ut de här tre bilderna.

Tidig höstmorgon.

Blåbärsris med sin djupröda färg.

Blåbär glimmar i morgonsolen.

Den där tiden på året då hela naturen sprakar. Färgpaletten med de mustiga och varma färgerna plockas fram. Tidig höstmorgon med klar och kall luft. Vår norrländska natur är verkligen en fantastiskt plats att vistas i. Som idag räknas till Europas sista vildmark. Något vi ska vara rädda om.

19 kommentarer:

  1. så vackert... har aldrig varit i Norrland, missat nåt kanske?! :-)

    SvaraRadera
  2. Waooo,så vackert ♥ ...
    /Kvällskramen!

    SvaraRadera
  3. Det är vackert i Norrland! Vi är i Vilhelmina några gånger per år och njuter i vår lilla stuga. Min man kommer därifrån så han jagar där uppe också.
    Vackra bilder du tagit!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Jag föll pladask för mittenbilden! Helt underbar!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  5. Så härliga mustiga bilder. jag gillar också höstens färger. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra morgon bilder ;))............härligt med hösten...så här långt, men november brukar inte vara lika fin...men sen kommer ju december och den månade gillar jag ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera

  7. Tack för skogspromenaden och toppfina bilder.

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  8. Du är ju helt fenomenal på det där med fotografering.
    Love it!!!

    SvaraRadera
  9. Så fantastiskt vackert, du är verkligen en duktig fotograf.
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Ekologisk hudvård ,använder traditionell grekisk visdom och blandar det bästa av vad naturen har att erbjuda i en lyxig kollektion.
    http://shop.adoniaorganics.se/

    SvaraRadera
  11. Så vackert ♥ Det var länge sedan vi åkte från norr till söder i vårt vackra land. Det börjar kännas att det är dags.

    SvaraRadera
  12. Så tjusiga bilder. Det är nästan så jag börjar fundera på att stiga upp lite tidigare en dag. Kram

    SvaraRadera
  13. Så vackert. Ge sig ut så borde man göra oftare!
    Vi får verkligen vara rädda om vår sista vildmark!

    SvaraRadera
  14. Så otroligt vackert!
    Jag är inte mycket för jakt och skulle nog inte klara av att skjuta ett djur. Men jag sprang på en jägare en gång som hade en räv längre ner på åkrarna. Jag var snäll och stannade för att inte förstöra för honom. Jisses så spännande det var. Ändå va jag väldigt glad när räven fick vittring på mina hundar och drog sig längre bort.
    /P

    SvaraRadera
  15. Så fantastiskt vackert!!! Och så skön känsla när man ger sig ut i skogen tidigt (inte för att jag gör det så ofta). Så fridfullt och vackert. Ha en toppendag och tack för grattis och fina kommentarer! Kram

    SvaraRadera
  16. Så vackra bilder. Och ja, naturen är otroligt fin nu. Att följa med och sitta på pass är spännande, men jag blir gladast om djuret kommer undan, även om jag förstår att det behöver skjutas av djur emellanåt.
    Kramen
    Pia

    SvaraRadera
  17. Vilka vacka norrlandsbilder! Blåbärsriset röda färg gillade jag extra mycket!

    Vet du hos oss har vi nästan inga rönnbär alls! På gården har vi två stora rönnbärsträd men det var det ena fick knappt ett bär! I fjol däremot var det massor med bär som sidensvansarna mumsade i sig av!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  18. wow så fina bilder !!.........vad kul att följa med ett jaktlag...synd att du inte såg någon älg !!!...men det var nog roligt ändå ;))...........kan tänka att morgonen i skogen är en härlig upplevelse ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  19. Hej igen !
    Såg att jag redan gett dej en kommentar...jag måste ha tycket att du tagit fin bilder , hihi.....
    Bia

    SvaraRadera

Så roligt att du är här och tack för att du lämnar en fin hälsning! Jag önskar dig en underbar dag! ♥